alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)

Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)

Wyświetleń: 6912

Dane techniczne

Ford Focus Mk3 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105KM (Sigma)
Pojemność [cm3]1596
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]150
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]182
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)12.3

Lata produkcji: 2010-2014

Nadwozie:

  • hatchback
  • sedan
  • kombi

Segment: C (kompaktowe)

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.3l5.9l4.6l

02.06.2020Focus mk3Polecam!

Silnik oferuję niezłą dynamikę, przy tym nie pali nadmiernych ilości paliwa, niestety z powodu konieczności redukcji emisji ma wykastrowany dolny zakres obrotów, mam wrażenie, że mój poprzedni focus mimo silnika 1.4 miał bardziej dynamiczny dół... Od 3 tys obrotów nie mam zastrzeżeń do osiągów silnika. Oferuje niezły kompromis jeżeli chodzi o niezawodność i przyjemność z jazdy. Przeraża mnie trochę zainstalowanie 2 katalizatorów i 4 sond lambda, gdzie zwykle jest w aucie jeden katalizator i 2 sondy...

10.01.2020Fiesta TitaniumPolecam!

Posiadam taki silnik w Ford Fiesta Titanium 120, rewelacja jeśli chodzi o moc i dynamike do tak małej karoseri. Z silnikiem nie miałem żadnych problemow do tej pory (2lata), co zrobiłem to tylko wymieniłem poduszke poprzeczną silnika oraz uszczelnilem wyciek płynu pod cewka z prawej strony silnika. Pozatym zero konsumpcji oleju, zawsze odpala i daje dosyć dużo frajdy z jazdy.Tylko i wyłącznie na wysokich obrotach mu czegoś brakuje, nie wkręca sie już tak dobrze, ale muszę zdiagnozować problem

28.11.2019Focus MK3Polecam!

Silnik przyzwoity, w Focusie naprawdę daje radę, a piszę to po przesiadce z diesla i przetestowaniu konkurentów: Golf VII 1.4 125km TSI- lepszy zryw od dołu, ale tylko tyle, wyższe spalanie; Corolla 1.6 132 km- zdecydowanie gorsza dynamika, dużo gorsze prowadzenie pogarsza wrażenia, spalanie porównywalne; Astra IV 1.6 115km- dużo cięższa, przez co gorsza dynamika, gorsze prowadzenie, większe spalanie. Spalanie w mieście ok 8l, na trasie da się zejść do ok 6l przy jeździe do 120 km/h, na autostradzie zaczyna się "ssanie", szczególnie jeśli mamy ciężką nogę (skrzynia 5-biegowa). Ogólnie polecam.

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.1 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduco 150.000 km lub 10 lat

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 16V12516010.95.9
1.6 16V1822407.96.2
1.0 12V10016912.54.6

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 1):
(7.5)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
8.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.6l7.3l6.0l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Robert17.03.2018

Polecam!

105KM 2012r. 259tys.
Średnia ocena:
(7.5)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
8.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.6l7.3l6.0l

Opinia:Auto trochę inne niż poprzednik z podobną mocą. Zdecydowanie słabszy i trochę muli. Zawieszenie doskonałe, świetnie trzyma się drogi i daje pewność w zakrętach. Spalanie też nieco wyższe niż w poprzedniku ale nie najgorsze. Wnętrze przestronne i wygodne a podgrzewana szyba w zimie to rewelacja!
Zalety:elastyczny silnik, zawieszenie, podgrzewana przednia szyba
Wady:spalanie, trochę muli