alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Dacia Sandero I 1.2 16V 75KM (D4F 732)

Dacia Sandero I 1.2 16V 75KM (D4F 732)

Wyświetleń: 3282

Dane techniczne

Dacia Sandero I 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Pojemność [cm3]1149
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]107
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]161
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)13.6

Lata produkcji: 2008-2012

Nadwozie:

  • hatchback

Segment: B (małe)

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

7.6l5.9l4.9l

13.05.2020Clio 2 Ph IIPolecam!

Jeśli kupujesz Clio 2 silnik ten będzie jednym z lepszych wyborów. Ja kupiłem Clio 2 z tym silnikiem jako pierwsze auto w swoim życiu. Moc jest w porządku, choć wiadomo że po 3 latach jeżdżenia, tych 20-30 KM człowiekowi brakuje. Jest to silnik trwały, jeśli coś się psuje to raczej jego osprzęt i to raczej w wyniku złej eksploatacji, itp. Mi np. padło sprzęgło przy 160 tys. km, ale z informacji wynika że autem jeździła przez 3 lata starsza kobieta. Koszt wymiany 270 zł. Silnik przede wszystkim cenię za bardzo wysoką kulturę pracy (konkurencja ma 3 cylindry), ładny przyjemny dźwięk, niskie koszty eksploatacji, części, niskie spalanie (na trasie ok. 5 L, miasto 6,5-7 L). Nie montujcie do niego LPG, raz że spala mało benzyny, dwa często instalacje skutecznie psuły ten silnik. Olej wymieniać max co 15 tys. km, albo co 1 rok, lać raczej elfa 5w40, np sxr 900. Świece polecam te oryginalnie montowane (Champion), unikać NGK które słabo się dogadują z tym silnikiem. Cewkę też polcam unikać NGK która podobno sie sypie. Pasek wymieniać co 100 tys. Lubi piszczeć osprzęt paska. A i czasem francuzi durnowato wymyślili, żeby np. zespolić chłodnicę klimy z chłodnicą silnika, albo wtopić czujnik przepustnicy w przepustnicę... Zamiast ten czujnik wymienić za 50 zł, musiałem kupić całą nówkę przepustnicę za kilkaset.. To samo z chłonicą... Ogólnie polecam, silnik jest trwały, ale jak to francuz - lubi jak się nim człowiek czasem zaopiekuje.

24.02.2020Renoult clio 2 Polecam!

Posiadam reno clio z tym silnikiem leje olej i nic od 2 lat i przejechaniu 40 tyś się nie zepsuło, olej zmieniam co 10 tyś.

02.07.2019Renault Modus Odradzam!

Jak czytam , wyżej to wydaje mi się , że Państwo j piszą zupełnie o innym silniku. Ja mam Modusa. Pali jak smok , huczy przy 100 km/h a 75KM to jakieś wirtualne, zmulony i trzeba cisnąć wysokie obroty by coś jechało .Usterka bardzo częsta ( wypadanie zapłonu, spowodowane podwieszanie się zawory wydechowego, jak się nie przypilnuje , jak się tego nie przypilnuje to wypala gniazdo i i remoncik... Nie polecam... auta z mniejszą mocą są bardziej dynamiczne w niższym zakresie obrotów i mniej palą.

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.0 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupasek po 120.000km

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 MPI75112137.0
1.6 MPI84
1.6 16V10514811.36.7

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość silnika
0.0/10
Niezawodność auta
0.0/10
Spalanie benzyny
0.0/10
Koszty utrzymania
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

Brak danych (dodaj swój raport)

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię