Silniki Ford Zetec-SE/Duratec - Silnik 2.0 16V Duratec 145/150KM (HE)

Wyświetleń: 55466
Silnik 2.0 16V Duratec 145/150KM (HE)

Silniki Ford Zetec-SE/Duratec

Ford

Silnik 2.0 Duratec o mocy 145KM zadebiutował w 2000 roku wraz produkcją modelu Forda Mondeo MK III. Jednostka nieskomplikowana, oparta na prostych rozwiązaniach przez co jest trwała i tania w utrzymaniu, dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Minusem silnika jest jego popyt na paliwo zwłaszcza w mieście dochodzi nawet do 12-13 litrów!!!. Mechanicy również nie zalecają go do montażu LPG - drogi serwis. Poza tym kierowcy chwalą sobie żywotność tej jednostki i niskie koszty eksploatacji.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

-Wady

  • Wysokie spalanie
  • Awarie cewek
  • Awarie pompy paliwa Mondeo MKII/MKIII
  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Serwis zaleca :

- co 150 tys/km regulacja luzów zaworowych (kosztowna naprawa)

Średnia (głosów 9):
(8.0)
Trwałość
7.9/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:72

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 158

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Mondeo MKIII27.05.2020
Opinia:Kupiłem z przebiegiem 130tys (pewne). Teraz jest 300tys co daje 170 tys na LPG. Bez regulacji zaworów dociągnął do tych 300 i padł ;) Pokrzywione zawory , łańcuch rozrządu skończył się napinacz. Ach gdyby miał hydrauliczne luzy zaworowe jak Scorpio było by idealnie. Ogólnie teraz zrobiony śmiga dalej. Najczęstsze problemy to TERMOSTAT- 3 sztuki wymienione i cewka z przewodami wysokiego napięcia - 2 razy.
LPG 10 litrów na 10 czy to w mieście czy na trasie (nie poza miastem tylko na ekspresówce).
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 145KM

Rocznik: 2001

Przebieg: 296000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Mondeo MK3 liftback04.12.2019
Opinia:Silnik starej szkoły, nie za bardzo wysilony, na łańcuchu z prawdziwego zdarzenia (nie jak w VW), mam 390tyś km, przy 350tyś wymienione pierścienie bo olej zaczął łykać(czyli też jakieś 3 razy później niż te super TSI). Ok 160tys na LPG i nie ma problemów, raz regulacja zaworów. Tyle co zapłaciłem za te pierścienie i regulację zaworów to w dieslu by mi starczyło na dwa wtryski, więc policzyć łatwo czy się opłaca jeździć z tym silnikiem;-)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Cały silnik-jeszcze żeby miał hydrauliczną regulację i ideał.
Wady:Nie ma!!!

Odmiana silnika: 145KM

Rocznik: 2001

Przebieg: 390000

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Focus mk201.11.2019
Opinia:Silnik idealnie dopasowany do masy . Bardzo dynamiczny ,rozrzad na lancuchu wiec plus . Co do wad ....jest ich troche ,padajace cewki(w ciagu 5 lat 3razy wymienialem) ,po 200tys km chlapie olej na dwoch cyk ndrach wiec slabo . Po 180 tys przepustnica szwankuje i jest droga. Spalanie w miescie 10l trasa 6,5-8 . Moj samochod jest z 2005 roku ma przejechane(prawdopodobnie) 312tys i od jakiegos czasu jest niekonczacza sie usterka....bez przerwy cos trzeba naprawiac
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 145

Rocznik: 2005

Przebieg: 312

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Ford C-max11.10.2019
Opinia:Silnik rewelacja. C-max kupiony z przebiegiem 180tys, obecnie 389 tys.Jeden raz wymieniona cewka. Od wymiany do wymiany oleju ,dolewam niecały litr. Silnik dynamiczny, w sam raz do tej budy, czuć że auto chce jechać i nie trzeba go mocno kręcić. Jedyny minus to brak szóstego biegu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 2.0 145km

Rocznik: 2008

Przebieg: 389 tys

Śr. spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Mondeo mk330.01.2019
Opinia:Miałem Mondeo z tym silnikiem. Ogólnie spoko poza jednym szczegółem. Przy ok. 200tys. Zaczął brać olej i to nie na żarty. Przy mocniejszym depnięciu za samochodem pojawiała się dosłownie chmura niebieskiego dymu, czyli problem z pierścieniami. Temat dobrze znany na forum Mondeo. Naprawa jest nieopłacalna. Dlatego dla mnie go to dyskwalifikuje. Odradzam zakup auta z przebiegiem większym niż 120-130 tys. gdyż problem jest dość powszechny.
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 145

Rocznik / Przebieg: 2005/215000

Średnie spalanie: 10 l/100km