Silniki Renault - Silnik 2.0 16V F4R

Wyświetleń: 35096
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V o mocy 136KM oraz 140KM o maksymalnym momencie obrotowym 188Nm, wszedł do produkcji w 1993 r o oznaczeniu F4R. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tgz pośredni z rozrządem opartym na pasku z hydrauliczną regulacja zaworów. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą jednostki, trzęsieniem które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem. Kolejną rzeczą jest wysokim poziomem spalania, w większych modelach dochodzi do 10l. Przy odpowiednim dbaniu o jednostkę i regularnym serwisowaniu bez problemu można przejechać ponad 700tys km bez większych napraw. W 2002 roku weszła do produkcji odmiana z Turbosprężarką o oznaczeniu F4RT.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:pośredni

+Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • możliwość tuningu
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej Sagem
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 7):
(8.7)
Trwałość
9.9/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:70

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 85

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 35

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Laguna II Ph II12.02.2020
Opinia:Polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Fajny silnik, pracuje cicho i równo i jak na 135 koni w dość ciężkiej Lagunie 2 jest całkiem elastyczny. Lubi sobie popić (średnie spalanie w mieście ponad 11 litrów, w trasie 7,5-8), ale za to praktycznie bezobsługowy.

Odmiana silnika: 135 KM

Rocznik: 2005

Przebieg: 215 000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Renault Scenic RX415.11.2019
Opinia:Bardzo dobry silnik, spala mało i jest bardzo dynamiczny. Awaryjność zerowa, lać i jechać.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 2.0 F4R

Rocznik: 2002

Przebieg: 156000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

laguna 2 FL14.11.2019
Opinia:Polecam ten silnik cicha i równa praca w ruchu drogowym bardzo elastyczny. Posiadam Lagunę 2 FL z silnikiem 2.0 16V cewki bosch i zero problemów z cewkami, droga wymiana rozrządu z kołem KZF koszt ok 1300 zł spalanie ok 10l/100km
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:elastyczność, moc, kultura pracy
Wady:spalanie, podwyższone koszty wymiany rozrządu o KZF

Odmiana silnika: 135

Rocznik: 2006

Przebieg: 165000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Tomasz08.07.2018
Opinia:Ten silnik to klasyka gatunku, miałem takie dwa z LPG, jeżdżą do dziś bez problemów z przebiegami blisko 300tys. bez problemów. Znajomy miał taki w Espace z przebiegiem ponad 600tys. również z LPG
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Scenic / 140KM

Rocznik / Przebieg: 2007 / 250tys.

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Tomasz26.04.2018
Opinia:Świetny silnik pod LPG, wysoka kultura pracy, należy dbać o rozrząd i wymieniać go trochę szybciej, olej lepiej zmieniać co 10-15tys. potrafi niedomagać KZFR koło zmiennych faz rozrządu (koszt ok.400zł). Miałem dwa takie silniki i byłem bardzo zadowolony, teraz jeżdżę 1.4TCe z LPG i też super się sprawuje, a dynamika lepsza jak w 2.0 ;-) Z tą możliwością tuningu 2.0 16V to coś im się pomyliło, pewnie chodziło o wersję z turbo 2.0T F4RT ;-)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Scenic II / 136KM

Rocznik / Przebieg: 2008 / 165tys.

Średnie spalanie: 7.7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Krzysztof 12.02.2020
Fajny silnik, pracuje cicho i równo i jak na 135 koni w dość ciężkiej Lagunie 2 jest całkiem elastyczny. Lubi sobie popić (średnie spalanie w mieście ponad 11 litrów, w trasie 7,5-8), ale za to praktycznie bezobsługowy.

Przypadkiem kliknąłem na ,,Nie" w rubryce ,,Czy poleciłbyś ten silnik" na górze, więc tutaj tylko wyjaśniam, że owszem, poleciłbym :)

Najnowsze komentarze

Krzysztof
12.02.2020
0
Fajny silnik, pracuje cicho i równo i jak na 135 koni w dość ciężkiej Lagunie 2 jest całkiem elastyczny. Lubi sobie popić (średnie spalanie w mieście ponad 11 litrów, w trasie 7,5-8), ale za to praktycznie bezobsługowy.

Przypadkiem kliknąłem na ,,Nie" w rubryce ,,Czy poleciłbyś ten silnik" na górze, więc tutaj tylko wyjaśniam, że owszem, poleciłbym :)