Silniki Renault - Silnik 1.6 16V K4M

Wyświetleń: 71844
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.6 16V o mocy 113 KM o oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach marki  Renault Clio, Megane oraz Scenic. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki - dosyć wysoki koszt wymiany).  Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans  400-500tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • cicha praca
  • trwała i praktycznie bezawaryjna jednostka

-Wady

  • największy problem jest z cewkami zapłonowymi Sagem (zawilgocenie powoduje ich awarie)
  • uwaga na rozrząd
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • czujnik położenia wału
  • spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Najbardziej awaryjne są cewki firmy Sagem !!!

Średnia (głosów 17):
(7.6)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
6.7/10
Głosy według opinii użytkowników:161

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 140

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Renault Megane II Hatchback06.08.2020
Opinia:Użytkowany przez ponad 100tyś km w Renault Megane II, praktycznie bezawaryjny. Fajny balans pomiędzy dynamiką a ekonomią.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Prostota, bezawaryjność, żywotność.
Wady:Koło zmiennych faz rozrządu

Odmiana silnika: 115KM 1.6 16v K4M

Rocznik: 2003

Przebieg: 208000

Śr. spalanie: 7.3 l/100km

Średnia:
(3.7)

Polecam!

Scenic07.06.2020
Opinia:Gdyby nie kiepski osprzęt silnika było to fajny silnik. Korpus silnika bez zastrzeżeń, olej lepiej robić co 15k. Mało mocy, bardzo głośny przy jeździe 140km/h.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
1.0/10
Zalety:mało ma zalet, aby o nich napisać
Wady:największa wada to brak mocy i słabe przyśpieszenie i głośny silnik, słaby osprzęt silnika, przepustnica, rozrząd i KZFR.

Odmiana silnika: 1,6 16V K4M 110

Rocznik: 2013

Przebieg: 170

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Renault Megane II Ph I 11.02.2020
Opinia:Bardzo ciekawa propozycja dla osób, które cenią rozsądek. Dynamika zadowalająca do jazdy miejskiej - pozwala włączyć się do ruchu bez wymuszania pierwszeństwa. W trasie zachwyca świetnym stosunkiem mocy do spalania, aczkolwiek na autostradach nie ma zapasu mocy do dynamicznego wykonania manewru wyprzedzania.
Jednostka ekonomiczna zarówno w zakupie, jak i eksploatacji.
Wraz z rozrządem polecam wymienić koło zmiennych faz rozrządu.
Moja Megane ma już ponad 200tyś na liczniku, rozrząd wraz z kołem zmiennych faz zrobiony przy 175tyś. Z awarii mogę dodać jeszcze czujnik położenia wału oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Reszta wydatków to typowa eksploatacja.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Trwałość, bezawaryjność.
Wady:Koło zmiennych faz rozrządu.

Odmiana silnika: 113/K4M

Rocznik: 2003

Przebieg: 203000

Śr. spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Renault Clio13.11.2019
Opinia:Super silnik, 300tys km w nauce jazdy, bez większych awarii, tylko parę cewek
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Bezawaryjny, w Clio nawet dynamiczny, spalanie od 6,8 do 10 gazu
Wady:nie zauważyłem

Odmiana silnika: 90

Rocznik: 2007

Przebieg: 300000

Śr. spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

scenic 1 lift04.08.2019
Opinia:Przejechałem na tym silniku 250 tys od nowosci. Olej (5w40) i filtry wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd i świece zapłonowe na 90 tyś i na 180 tyś wymiana. Usterka cewek zapłonowych zdarzyła się dwa razy . Poza tym cały silnik w oryginale i nigdy nie było z nim żadnych problemów. przy przebiegu 250 tyś km brak zużycia oleju a emisje spalin kilkakrotnie niższe niż przewiduje to górna granica dla tego silnika. Zgodnie z zasadą jak dbasz tak masz. Dla mnie osoboście jest to najlepszy silnik , jaki miałem okazje użytkować. Nie powala mocąna autostradach, ale jest dość dynamiczny i do normalnej jazdy miejskiejh i poza , jest w sam raz. Odsprzedałem auto dobremu koledze bez żadnych obaw. Smiga nim nadal bez żadnych problemów i awari.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 107 K4M

Rocznik / Przebieg: 2001 / 250000 km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km