Silnik 1.6 16V o mocy 113 KM o oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach marki Renault Clio, Megane oraz Scenic. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki - dosyć wysoki koszt wymiany). Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans 400-500tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.
Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 30.000.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Najbardziej awaryjne są cewki firmy Sagem !!!
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 90
Rocznik: 2007
Przebieg: 300000
Śr. spalanie: 8.2 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 107 K4M
Rocznik / Przebieg: 2001 / 250000 km
Średnie spalanie: 7.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1,6 16V 110 KM, instalacja LPG Stag
Rocznik / Przebieg: 2009 110.000 km
Średnie spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 110/1.6 16 k4m
Rocznik / Przebieg: 2011 / 84000
Średnie spalanie: 8.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Megane / 110KM
Rocznik / Przebieg: 2009 / 156tkm
Średnie spalanie: 9 l/100km