Silniki Honda i-DSI/i-VTEC - Silnik 1.4 16V i-VTEC 99/100KM (L13Z)

Wyświetleń: 20676
Silnik 1.4 16V i-VTEC 99/100KM (L13Z)

Silniki Honda i-DSI/i-VTEC

Honda

Silnik 1.4 i-VTEC o mocy 99-100KM i 127Nm jest to bliźniacza konstrukcja do 1.2 i-VTEC. Jednostka prosta, o bardzo niskiej awaryjności, ze zmiennymi fazami rozrządu i rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka lubiąca wysokie obroty na których jest bardzo dynamiczna, może poszczycić się niezłymi osiągami. Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie, jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych.  Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • bezawaryjna
  • niski spalanie

-Wady

  • awarie świec zapłonowych
  • regulacja luzów zaworowych
  • kosztowny montaż LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Piotrek16.07.2017
Opinia:Silnik bardzo oszczędny a przy tym dosyć dynamiczny a najważniejsze że nie ma z nim żadnych problemów,w końcu to Honda.Spalanie niskie jak przy dieslu trasa 5.5L Miasto 8L a średnio to 6.5L więc co chcieć więcej.Minusem ceny części i serwisu w ASO ale można serwisować na własną rękę.Co do samego silnika jestem bardzo mile zaskoczony 100KM jest tak dobrze wywarzone do tego auta ani mało ani dużo,auto pięknie się zbiera silnik dosyć elastyczny.Nie ma problemu czy to wyższe obroty czy niższe praca jego jest cicha i bardzo ładna.Honda zrobiła kolejny dobry silnik .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Civic VIII/1.4 100KM

Rocznik / Przebieg: 2010/147tys

Średnie spalanie: 6.5 l/100km