Silniki Volvo - Silnik 2.0 20V Turbo B5 204T4

Wyświetleń: 6459
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.0 V5 o mocy 163KM miał zastosowanie w wielu modelach Volvo takich jak S60, V70 czy C70. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km!!! Awaryjność jest na niskim poziomie lecz nie jest wolna od awarii. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy-zabrudzenia (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł). Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.0 V5 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Bogdan14.07.2017
Opinia:Powiem tak gdyby nie spalanie to można powiedzieć że to jeden z najlepszych silników na rynku.Przede wszystkim bardzo trwały mam go u siebie już 7 rok zrobiłem 160 tys i po za serwisem nic nie padło,dodam że bardzo przestrzegam serwisu wymian oleju rozrządu.Silnik bardzo dynamiczny i zrywny jest czym depnąć niestety przekłada się to na spalanie nawet dochodzące d 14L średnio 10-11 l na trasie przy spokojnej jeździe to 7-8l.Zmorą jest zabrudzająca się przepustnica,kiedyś to był problem dziś na rynku jest dużo używanych części.Trzeba pamiętać że to Volvo a nie Fiat i części nie są tanie .Ja osobiście polecam bo jest bardzo trwały i nie stwarza problemów co dzisiaj jest praktycznie niemożliwe.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: S60/163KM

Rocznik / Przebieg: 2004r/360.000

Średnie spalanie: 11 l/100km