Silniki Volvo - Silnik 1.6 16V B4 164S

Wyświetleń: 5366
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 1.6 16V o mocy 105KM miał zastosowanie samochodach Volvo S40/V40. Jednostka bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 100 tys/km. Konstrukcja nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna awarii. Do najbardziej newralgicznych jest układ regulacji obrotów czego objawem jest falowanie obrotów oraz wadliwe napinacze paska rozrządu!!! Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania silnik średnio pali 8L/100km ale przy cięższej nodze może być ponad 10L. Jednostka na wyższych obrotach dobrze się zbiera ale przekłada się to na duże spalanie i bardzo głośną pracę. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG a dużym plusem jest hydrauliczna regulacja zaworów. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niezła dynamika

-Wady

  • awaria napinacza paska rozrządu
  • awarie układu regulacji wolnych obrotów
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.0)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Grzegorz20.07.2018
Opinia:O silniku nie mogę nic złego powiedzieć bo jest trwały i nie sprawił mi większych problemów,co do jego pracy jest na dobrym poziomie.Jednak trzeba się nim nauczyć jeździć bo dynamika jest na średnim poziomie i chcąc ruszać ze świateł albo wymijać nagle można się zdziwić więc każde wciśnie cie mocniej gazu przekłada się na spalanie.Na poczatku spalanie maiłem 10 l po pół roku jazdy nauczyłem się nim jeździć i średni spal mi 8.5l jednak nie ma co liczyć na spalanie w granicach 6-7 l.Co do awarii to drobnica typu alternator drobna elektryka i jakieś bzdury osprzętu,koszty częsci i napraw nie duże.Auto z tym silnikiem trwałe godne polecenia .
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Volvo V40 I 1.6 16V (105KM

Rocznik / Przebieg: 2000 r 270.000 km

Średnie spalanie: 8.5 l/100km