Silnik 2.0 VVT-i o mocy 150KM najbardziej znany z Toyoty Avensis. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i wyposażona są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiadają hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany, a jeżeli ktoś zdecydował by się to musi liczyć się z poważnymi awariami jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, przyzwoity poziom spalania oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:bezpośredni
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: rav4 II 150KM
Rocznik / Przebieg: 2005 - 220000km
Średnie spalanie: 9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 2.0 D4 VVt-i 1az-fse 147 KM
Rocznik / Przebieg: 2003/180 tys km
Średnie spalanie: 8.8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 147
Rocznik / Przebieg: 2004 19000
Średnie spalanie: 9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Toyota avensis, 147KM
Rocznik / Przebieg: 2006, 130000km
Średnie spalanie: 9.1 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Lexus IS 200
Rocznik / Przebieg: 2003
Średnie spalanie: 10 l/100km