Silniki Toyota - Silnik 1.8 16V VVT-i 1ZZ-FE

Wyświetleń: 40050
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.8 VVT-i o mocach 129KM i 143KM miał zastosowanie w samochodach marki Toyota Avensis oraz Corolla. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany a jeżeli ktoś zdecydował by się to musi liczyć się z poważnymi awariami  jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Silnik z początkowych lat produkcji cierpiały na duży pobór oleju. Powodem tego były złe rozwiązania konstrukcyjne spodu silnika, po 2005 roku silnik został poprawiony a usterka została wyeliminowana. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra kultura pracy
  • dostępność części

-Wady

  • ubytki olej w silnikach do 2005r
  • drogi montaż instalacji LPG
  • ręczna regulacja zaworów

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 8):
(8.4)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
8.6/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:71

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 58

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 35

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Avensis t25 kombi03.03.2019
Opinia:Silnik oszczędny i bezawaryjny, tylko wymiana oleju co 10 tys.+filtry, nie bierze oleju, bardzo elastyczny, 10 lat użytkowania bez problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 129KM/1ZZ-FE

Rocznik / Przebieg: 2008/150000

Średnie spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

Tomek04.12.2018
Opinia:Silnik oszczedny i dosc malo usterkowy ale apetyt na olej ogromny przez co nigdy wiecej auta z tym silnikiem bym nie kupil, Japonczyki sa znane z brania oleju ale nie w ilosciach 2l na 1000km
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 129km

Rocznik / Przebieg: 2004 / 190tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Marek19.07.2018
Opinia:Avensis 2002r wymieniony blok silnika na gwarancji aby usunąć usterkę pobierania oleju, oczywiście na gwarancji, zero poboru oleju. Przy silniku wymieniony alternator przy 200 tys, olej co 15 tys i nic więcej, łańcuch rozrządu nie ruszany od nowości. Dynamika dla mnie wystarczająca, zazwyczaj w samochodzie są 3 osoby i bagaż spalanie 90km/h 6l, 130km/h 7,7, miasto 10l, silnik tylko na benzynie. Przyspieszeniem może nie grzeszy ale jest bardzo fajny w trasie, jak już się go rozbudza to jest bardzo elastyczny, i fajnie się wyprzedza.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1zzf-e 129km

Rocznik / Przebieg: 2002/250000

Średnie spalanie: 7.7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Michał24.04.2018
Opinia:Posiadam Celicę z silnikiem 1ZZ-FE (143KM) z 2003r. czyli model po lifcie z poprawionym silnikiem. Zbliżam się do 300tyś km przebiegu i muszę przyznać że jest super. Oleju nie bierze, mocy nie stracił. Czasem jedynie pojawia mi się błąd P1349 i sam znika. Był plan założyć LPG ale jak policzyłem koszta regulacji zaworów to odpuściłem bo żeby to zrobić to za każdym razem trzeba rozpinać rozrząd i wyciągać wałki + dokupić potrzebne szklanki. Więc uznałem że jednak chcę mieć spokój i cieszyć się jazdą :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Celica/143KM

Rocznik / Przebieg: 2003

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Marcin08.02.2018
Opinia:Silnik dobrze współpracuje z LPG, warunkiem jest regularne sprawdzanie luzu zaworów wydechowych i regulacja, która jest stosunkowo droga (wymiana szklanek - ok 100PLN szt.) Przeważnie możliwa jest zamiana miejscem szklanek i ewentualnie dokupienie brakujących pod wymiar.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Toyota Corolla E13

Rocznik / Przebieg: 2004/181000

Średnie spalanie: 8 l/100km