Silniki Toyota - Silnik 1.3 16V VVT-i 2NZ-FE

Wyświetleń: 13369
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.3 VVT-i o mocy 86KM miał zastosowanie w samochodach marki Toyota Yaris. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany a jeżeli ktoś zdecydował by się to musi liczyć się z poważnymi awariami  jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Jedynym mankamentem tej jednostki to wycieki oleju z pod dekla pod zaworami i głośniejsza praca przy wyższych obrotach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra dynamika
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • głośna praca silnika na wyższych obrotach
  • wycieki oleju z pod pokrywy zaworów

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Toyota Yaris I23.08.2019
Opinia:Silnik pancerny. Bez żadnej awarii kula mi się już ponad 267 tyś. (w tym połowa na szlamie 10W-40). Nie bierze oleju. Do rozrządu jeszcze nie musiałem zaglądać. Luzy zaworowe sprawdzane co 100 tyś. nie była potrzebna korekta. Rewelacyjna dynamika jak na klasyczny miejski samochód (10.7s do setki). Spalanie waha się od 6.1 do 6.5l/100km. Z osprzętem żadnych problemów nigdy nie było - do dzisiaj ma oryginalne wtryski, cewki, sondy lambda, katalizator i inne pierdoły. Do minusów faktycznie trzeba zaliczyć głośną pracę powyżej 3,5 tyś. obr/min (zatyczki do uszu pilnie potrzebne) oraz te wycieki spod pokrywy zaworów (2x). Problem z tym silnikiem jest tylko jeden - już takich nie robią...
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 86KM/2NZ-FE

Rocznik / Przebieg: 2001/267 tyś.

Średnie spalanie: 6.3 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Ada,30.01.2017
Opinia:Toyota Yaris przebieg 275 tys i po za klasycznym serwisem nigdy nie miałem żadnej awarii.Silniczek bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny ,polecam jak najbardziej nie będziecie zawiedzeni.Największym plusem to jest to że jest totalnie bezawaryjny,aha i rozrząd na łańcuchu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Yaris/86KM

Rocznik / Przebieg: 2003/275tys

Średnie spalanie: 6.5 l/100km