Silniki Toyota - Silnik 1.0 16V VVT-i 1SZ-FE

Wyświetleń: 7503
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.0 VVT-i o mocy 68KM miał zastosowanie w samochodach marki Toyota Yaris. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiadaja hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany a jeżeli ktoś by zdecydował się to musi liczyć się z poważnymi awariami jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Jedynym mankamentem tej jednostki jest słaba elastyczność. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • słaba elastyczność
  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(9.2)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

KaroLe19.02.2018
Opinia:W moim odczuciu bardzo dobry silnik. Posiadam Yarisa z 2001r. i od tego czasu z samochodem nie dzieje się praktycznie nic. Silnik 1.0 VVT-i lubi wysokie obroty powyżej 4 tys. obr. zaczyna już dynamicznie jechać jak na swoją klasę i pojemność oczywiście. Przy 110 tys. km padł alternator ale to spotykana wada w tym modelu. Nie pobiera ani grama oleju - nigdy nie dolewałem a stan cały czas taki sam. Spalanie wacha się między 6-6.5 litra a nie jeżdżę spokojnie (spokojna jazda ok. 5.5 litra na 100km). Prędkości samochodu 170-180 km/h nie robią na nim żadnego wrażenia (oczywiście na Niemieckiej autostradzie) natomiast miny innych kierowców - bezcenne. Ceny przykładowych części są w porządku - pasek napędowy alternatora koszt 26 zł, tarcze i klocki 240 zł. Jak najbadziej mogę polecić tę jednostkę przy zachowaniu minimum rozsądku - oleje, filtry, świece zgodnie z zaleceniami i masz święty spokoj.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Toyota Yaris 1.0 VVT-i

Rocznik / Przebieg: 2001r. 165700km

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Artur17.02.2018
Opinia:Dobry silnik, auto posiadam od nowości. Przy 80 tyś. Przebiegu zaczął brać olej ok 250ml na 3000 km. Tak się dzieje tylko podczas jazdy na krótkie dystanse. Przy jeździe ciągłej nie bierze grama oleju. Diagnoza uszczelniacze to one są przyczyną brania oleju. Auto ma 120tys. Przebiegu i praktycznie bezawaryjne. Jedynie alternator mi raz padł a konkretniej zużyty się szczotki i trzeba było regenerowac przy 90tys koszt 500zl. Spalanie miasto 6,5 trasa przeciętnie 5 ale gdy jechałem jak emeryt udało mi się zejść do 4
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Yaris 1.0

Rocznik / Przebieg: 2006 120tys

Średnie spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Darek09.08.2017
Opinia:Polecam jak najbardziej,silniczek tani w użytkowaniu i bezawaryjny a do tego spalanie niskie.Jeżdżę Yarisem już piaty rok i nic mu nie dolega,parkuję pod chmurką i pali na 25 mrozie.Jedyny mankament to lato z klima to się źle zbiera słaba dynamika ale to auto na dojazdy do pracy więc jest OK.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Yaris/68KM

Rocznik / Przebieg: 2002r/180tys

Średnie spalanie: 6.5 l/100km