Silniki Toyota - Silnik 1.4 16V VVT-i 4ZZ-FE

Wyświetleń: 19812
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.4 VVT-i o mocy 97KM miał zastosowanie w samochodach marki Toyota Corolla. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania silniki stają się bardzo dynamiczne i bardziej oszczędne. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany a jeżeli ktoś by zdecydował się to musi liczyć się z poważnymi awariami takim jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Jedynym poważnym mankamentem tej jednostki to ubytki oleju, odpowiadają za to wady konstrukcyjne silnika, które doprowadzały do uszkodzenia jednostki!!! Po 2003 roku usterka została usunięta. Musimy pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny i trzeba go kontrolować, głośna praca może świadczyć o jego rozciągnięciu czy awarii napinacza. Niestety koszt wymiany rozrządu nie należy do tanich. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwały i bez awaryjny silnik
  • bardzo dobra dynamika
  • łańcuch rozrządu

-Wady

  • zużycie oleju
  • duże spalanie
  • usterki silnika krokowego
  • poważne awarie silnika
  • awarie rozrządu i duży koszt wymiany

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Uwaga na silniki z pierwszych lat 2000-2003r produkcji,przez duże ubytki oleju silniki ulegały uszkodzeniu !!!

Uwaga na rozrząd który jest na łańcuchu, jednak może ulec uszkodzeniu, objawem jest grzechotanie na zimnym silniku,również pojawienie się błędu czujnika położenia wałka rozrządu może świadczyć o jego rozciągnięciu. pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.

Średnia (głosów 6):
(7.6)
Trwałość
8.3/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
7.2/10
Głosy według opinii użytkowników:51

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 46

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Corolla e11 FL19.01.2019
Opinia:Obecnie na liczniku 305 tyś km (ale po wymianie silnika ok 80 tyś km temu- dlatego faktyczny przebieg motoru to ok 205 tys) .Jeżdżę na lpg- instalacja regulowana z wymianą filtrów co 15 tyś. Silnik na oleju Liqui Molly MoS2 10w40. Pobór oleju obecnie ok 0,8l /1tyś km. Nie jest to demon prędkości.Dynamika przyzwoita ale tylko w mieście, w trasie niestety trzeba dać sobie czas aby wyprzedzić. Generalnie tanio ale nie obeszło się bez problemów, tyle że samochód przecież ma swoje lata. Inne koszty w ciągu tych lat- wymiana cewek x3, wymiana amortyzatorów tył, 4x łączniki stabilizatorów, sprawdzanie luzów zaworowych co 15tyś, wymiana świec kompletu 2x, akumulator, hamulce przód, tył.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1,4 vvti

Rocznik / Przebieg: 2001, 305

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Adrian03.11.2018
Opinia:Auto naprawde bezawaryjne. Ku mojemu zdziwieniu silnik nie bierze oleju mimo iż to silnik z czasów gdzie brały. Fajne przyspieszenie jak na tą pojemność. Łańcuch w dobrej kondycji nie wydaje żadnych dźwieków ani nic. Jak narazie nie oddałbym tego auta za nic. I naprawde polecam :D
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Toyota Corolla E11 2001

Rocznik / Przebieg: 2001 300000

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Marcin20.08.2018
Opinia:Mam Corollę E11 liftback z 2001r. z tym silnikiem. Kupiłem jak miała 134 tys. km i 9 lat. Teraz ma 196 tys. i 17 lat. Poza zwykłymi eksploatacyjnymi rzeczami (hamulce, łączniki stabilizatora, gumy w zawieszeniu etc.) przy 189 tys. wymieniłem plastikowy kolektor dolotowy bo gdzieś się rozszczelnił i silnik brzmiał trochę jak diesel (używany za 300zł i chodzi). Poza tym w wieku 14 lat do wymiany poszły fabryczne tylne amory i pompa paliwa (używana 100 zł, i tu uwaga nowa z ASO to.... 3.500 zł). No i ten ubywający olej. Faktycznie trzeba go regularnie kontrolować, szczególnie przy jeździe głównie miejskiej. Za to spalanie wychodzi na moje oko bardzo dobrze. W trasie w 3 osoby przy spokojnej jeździe potrafię zejść do 4,2-4,5 l/100km, a jak go piłujesz to i tak wychodzi jakieś 6,3. W mieście na krótkich odcinkach spala mi ok. 6,8-7,8 l/100. Trzeba bazować na dobrych zamiennikach , bo ceny części w ASO są zdecydowanie za drogie jak na zakup do auta wiekowego już. Niektóre części opłaca się bardziej osobiście sprowadzić z magazynu z Japonii lub grzecznie poprosić o rabat aby nie opłacało się sprowadzać.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Toyota Corolla E11 liftback 1.4vvti / 97KM

Rocznik / Przebieg: 2001 / 196000

Średnie spalanie: 6.2 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Bartek01.05.2018
Opinia:W posiadaniu auta od 2016. Od tamtej pory jedyne awarie związane z cewkami zapłonowymi, jedna cewka wymieniona przy 200k, następne zawiodły przy 215k. W moim egzemplarzu da się słyszeć charakterystyczny grzechot przy ok 2200 obr/min., dodatkowo błąd czujnika położenia wału. Nie wymieniałem rozrządu i jeżdżę tak już od 27k. Silnik jest mało dynamiczny, najgorzej radzi sobie na wzniesieniach gdzie żeby utrzymać przyzwoitą prędkość trzeba zredukować do drugiego biegu. Spalanie oleju na poziomie 1L/1000 km. Na plus na pewno przemawia spalanie. W kabinie dość głośno robi się już przy 110 km/h.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: Corolla/71kW

Rocznik / Przebieg: 2001/216k

Średnie spalanie: 7.2 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Grzegorz28.08.2017
Opinia:Corolle kupiłem w 2008 i od tamtej pory poważną naprawą którą musiałem zrobić były łożyska skrzyni biegów. Z rzeczy eksploatacyjnych sprzęgło, hamulce i zawieszenie, normalne rzeczy. Dlatego uważam ten model za udany, a silnik za mistrzostwo.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: corolla e11 /97km

Rocznik / Przebieg: 2001/375

Średnie spalanie: 8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Tomek szczecinek 16.01.2018
Corrolle e12 mialem 5 lat do wypadku. Silnik 1.4 97 km 5 lat tylko olej na 5 biegu troche mocy brak ale na 4 i dosc zwawo sie rozpedza spalanie. W trasie 5.8 przy 90km/h normal 120km spala 7 w miescie na krudkich odcinkach 10l . autlo jako jedyne z wszystkich jakie mialem autko prawde mowiac sie nie psoł. Autko polecam nawet po kraksie audalo sie sprzedac za przyzwoita kwotw

Najnowsze komentarze

Tomek szczecinek
16.01.2018
0
Corrolle e12 mialem 5 lat do wypadku. Silnik 1.4 97 km 5 lat tylko olej na 5 biegu troche mocy brak ale na 4 i dosc zwawo sie rozpedza spalanie. W trasie 5.8 przy 90km/h normal 120km spala 7 w miescie na krudkich odcinkach 10l . autlo jako jedyne z wszystkich jakie mialem autko prawde mowiac sie nie psoł. Autko polecam nawet po kraksie audalo sie sprzedac za przyzwoita kwotw