Silniki PSA - Silnik 1.6 16V VTi

Wyświetleń: 74979
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 VTi  to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 15):
(8.3)
Trwałość
8.1/10
Utrzymanie
7.9/10
Dynamika
8.9/10
Głosy według opinii użytkowników:132

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 458

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 129

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Citroen Berlingo05.12.2019
Opinia:Mam auto 2011r. od nowości. Założone LPG przy przebiegu 85.000, a obecnie ma 210.000. Jestem bardzo zadowolony, chodzi naprawdę bardzo dobrze, aż żal będzie wymieniać. Sam silnik bezawaryjny, ale olej muszę dolewać 1l/3000 km. Moim zdaniem na gazie jest zwinniejszy niż na benzynie, Co do spalania to średnio benzyny 8l/100 km natomiast w przypadku LPG mam wynik 10l/100km. Oczywiście na S i A przy szybszej jeździe pali więcej. Samego silnika przy prędkości 150km/h praktycznie nie słychać.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:bezawaryjny, dynamiczny, cichy
Wady:dolewanie oleju

Odmiana silnika: 88kW / 120KM

Rocznik: 2011

Przebieg: 210000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Peugeot 308 t7 sw13.11.2019
Opinia:Silnik dynamiczny i ekonomiczny. Wada jest spora konsumpcja oleju i czesta jego kontrola. Trzeba trzymac gorny poziom zeby uchronic przed uszkodzeniem napinacza łańcucha. Z pewnoscia mniej awaryjny niz 1.6 thp.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:- kultura pracy silnika - niskie spalanie
Wady:- spalanie oleju - strach przed uszkodzeniem łańcucha rozrzadu

Odmiana silnika: 1.6 vti 120

Rocznik: 2009

Przebieg: 90000

Śr. spalanie: 6.4 l/100km

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Peugeot 207 SW13.10.2019
Opinia:Wynalazek niemieckich inżynierów. Ciągle jakieś drobne sprawy, które nie są poważnymi awariami ale są mocno uciążliwe. Osiągi OK. Zużycie paliwa 5,0(trasa ok. 100 km/h)-8,5 (miasto).
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 1.6 VTI 5FW

Rocznik: 2009

Przebieg: 177000

Śr. spalanie: 7.1 l/100km

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Peugeot 300809.10.2019
Opinia:Padają drobiazgi, rozrząd do wymiany po 60 tys. , silnik paliwożerny w mieście 10 L idzie lekko.
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.6. 120 KM

Rocznik: 07

Przebieg: 80000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Peugeot 2008 08.10.2019
Opinia:Przez pięć lat użytkowania zero problemów. Jedynie wymiana termostatu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.6 vti 120 km

Rocznik: 2014

Przebieg: 52000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km