Silniki PSA TU/XU - Silnik 1.6i 16V 109/110KM (TU5 JP4)

Wyświetleń: 43778
Silnik 1.6i 16V 109/110KM (TU5 JP4)

Silniki PSA TU/XU

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 16V 110KM o oznaczeniu TU5 JP4 przeznaczony do samochodów Citroen oraz Peugeotu segmentu C. Konstrukcja prosta nieskomplikowana, 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa był stosowany w trzech odmianach  110 KM TU5 JP4, 118 KM TU5 J4125 KM oraz TU5 JP4 S Citroenie C2 VTS. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki - nie groźne. Przy odpowiedniej eksploatacji, wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 500 tyś kilometrów. Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoitą kulturę pracy, niską awaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bezproblemowy montaż instalacji LPG

-Wady

  • awarie cewki
  • awarie przepustnicy
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 11):
(8.7)
Trwałość
9.6/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
7.9/10
Głosy według opinii użytkowników:110

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 80

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Citroen c4 1.6 16v 10.10.2020
Opinia:Samochód udany, nie ma co ukrywać, ale do rzeczy, silnik, bo ten zawsze przysparza najnowszych problemów w każdym aucie, do tej pory oleju nie bierze, aż dziw, wymienione tylko świece, katalizator przy 160 tys padł, objawiło się słabym przyspieszeniem i szarpaniem aż zgasł i kaput. Generalnie jakoś nie ma inwestycji w silnik, co dobrze świadczy, natomiast nie można powiedzieć tego o zawieszeniu, twarde, szybko się wybija w zasadzie wszystko w nim, ale serwis w ASO jest w miarę racjonalny do zarobków i nie spustoszy kieszeni, rabaty na oryginalne części 20 procent, czyli ciut drożej niż w standardowo w jakimś serwisie na zamiennikach, warto to rozważyć, bo jednak jest różnica w komponentach co zauważyłem, sprzęgło wytrzymuje 80 tys tak średnio, czyli nie powala, a to orginał, BARDZO WRAŻLIWY NA ZANIEDBANIA SYSTEMATYCZNEGO SERWISU, zwracać uwagę na klimatyzację, bo właśnie przy zaniedbaniu potrafi koszty generować, olej zmieniać często, max 10 do 12 tys. Bo mało go wchodzi to nie ma co oszczędzać, podszybie to słaba strona,. Zmieniłem w ASO, bo zamienniki NIE PASUJĄ i to strata pieniędzy, raz zmieniłem i już chyba do końca żywota wystarczy, jest to koszt około 350 zł ale znacząca różnica w wyciszeniu i nie leje się wszędzie i automatycznie skończyły się objawy gaśnięcia na zimnym czy mrozie (sporadycznie przy odwilżach) i z elektroniką jakoś też, nie wiem, może gdzieś woda wchodziła . Sonda lambda była zmieniana, ale też w ASO i koszt to nawet nie wiem, bo mi jej nie policzyli, tzw. Gratis od firmy jak to Pan ujął tak jak z wyważeniem kół i zmianą opon.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Trwały silnik, normalny koszt serwisu ASO, dobry serwis. Przyzwoite spalanie, komfortowy - wygodny, dobre wyciszenie
Wady:Zawieszenie, świece oryginalne Bosch to tragedia NGK wytrzymują znacznie dłużej , katalizator,

Odmiana silnika: 109 TU5 JP4

Rocznik: 2008

Przebieg: 158000

Śr. spalanie: 7.2 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Citroen c4 mk1 200825.07.2020
Opinia:Dobry silnik, nie sprawia jakichś problemów, trzeba często zmieniać olej i nie lać połowę, tylko tak ? wtedy silnik się odwdzięcza cichą dość pracą, nie mam zastrzeżeń do jego pracy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:-Dobra dynamika -Względne spalanie -Dobrze się spisuje w trasie gorzej po mieście -Dobre wyciszenie przy wyższych obrotach -Nie bierze oleju a jak już to ubytek jest - niezauważalny -Serwis w ASO nie jest zbytnio drogi.
Wady:-Czasem wraz z działaniem klimatyzacji obniża się odczuwalnie dynamika. -Przy klimatyzacji niekiedy spalanie 10-11 litrów

Odmiana silnika: 1.6 109km

Rocznik: 2008

Przebieg: 155000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

C3 FL21.02.2020
Opinia:Samochód użytkowany przez prawie 5 lat. do tej pory olej wymieniany co roku i żadnych problemów eksploatacyjnych. Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Bardzo dobra elastyczność. wystarczające osiągi przy masie samochodu 1.1T
Wady:-

Odmiana silnika: 110KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 137 000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Peugeot 307 Break21.07.2019
Opinia:Silnik OK, trwały, bezawaryjny, tanie i dobre jakościowo zamienniki. Niestety, ma przynajmniej ze 30 HP za mało, nie nadaje się do ekojanuszingu - jeżdżę praktycznie tylko po mieście, na krótkich odcinkach i 10-11 L bez żadnych szaleństw to norma. Nie odnotowałem awarii cewki, świece zmieniam co 2 wymiany oleju, czyli co 2 lata, olej Motul 5W40, wchodzi go tylko ~3L, więc nie ma sensu oszczędzać. Silnik NIE cieknie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: TU5JP4

Rocznik / Przebieg: 2003/90000

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Citroen Xsara Break28.04.2019
Opinia:Silnik trwały. Problemy tylko z cewką. Ogólnie silnik dobry chociaż trochę słaby, wolno się rozpędza. Wymieniłem też czujnik temp. cieczy chłodzącej.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 109KM

Rocznik / Przebieg: 2001/260000

Średnie spalanie: 9 l/100km