Silniki 1.6 oraz 1.8 z rodziny M271 weszły do produkcji w 2002 roku i wyparły starsze odmiany M111.Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona !!!).W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć !!! Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Turbosprężąrka
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Wtrysk !!!
Silniki M271 występują w dwóch odmianach wtrysku
/ pierwsze lata produkcji wtrysk Wielopunktowy/
/nowsze modele od 2011 r wtrysk Bezpośredni/
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: M271 156km
Rocznik: 2009
Przebieg: 160000
Śr. spalanie: 9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 190
Rocznik / Przebieg: 1998 240000
Średnie spalanie: 11 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 190
Rocznik / Przebieg: 1997 240tys
Średnie spalanie: 10 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: C-klasa / 163
Rocznik / Przebieg: 2004 / 190
Średnie spalanie: 8.5 l/100km