Silniki Mitsubishi - Silnik 1.6 16V 4A92 MIVEC

Wyświetleń: 23620
MotoBenzyna

Silniki Mitsubishi

Mitsubishi

Silnik 1.6 i 16V Mivec o mocy 117KM z momentem obrotowym 154Nm przy 4000obr/min znany z Mitsubishi Lancera.Jednostka bardzo trwała nie przysparzająca większych problemów użytkownikom.Silnik 16-zaworowy z systemem zmiennych faz rozrządu (Mivec),dwoma walkami rozrządu i układem wtryskowym- wielopunktowym.Silnik o groźnie brzmiącej nazwie MIVEC niestety nie przekłada się na sportowy charakter,jest ospały i żeby wykrzesać z niego moc jesteśmy zmuszeni na mocne wciśniecie gazu.W mieście auto spisuje się nader dobrze, niestety już na trasie nie jest tak dobrze, silnik potrzebuje mocy i musimy go wkręcić na wyższe obroty przez co staje się głośny.Elastyczność nie jest jego atutem i trzeba pamiętać ze przy wyprzedzaniu musimy zredukować na niższy bieg !!!Po za tymi mankamentami silnik spisuje się dobrze jest w miarę oszczędny i co najważniejsze przy odpowiednim użytkowaniu praktycznie bezawaryjny

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra trwała konstrukcja
  • brak większych problemów
  • przyzwoite spalanie

-Wady

  • słaba dynamika
  • słaba elastyczność
  • głośna praca przy większych prędkościach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

LPG -zalecany montaż Lubryfikacji

Średnia (głosów 3):
(8.4)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 67

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

ASX 1.6 Invite17.10.2019
Opinia:ASX 2013 przebieg 100000, Serwisowany zgodnie z instrukcją. Przy tym przebiegu bezawaryjny. Spalanie można zejść do 5,8 l/100km przy jeździe na tempomacie , prędkość 90-100km/h, , obciążenie 2 os. i bagaż. Dynamika poprawna. Wyprzedzanie bezproblemowe nawet przy 140km/h. W ciągu 6-ciu lat praktycznie bezusterkowy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 117 kM

Rocznik: 2013

Przebieg: 100000 km

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

ASX01.09.2019
Opinia:Hej, a czy ten silnik czasem nie jest na łańcuchu?
Poza tym słyszałem ze nie nadaje się do gazu z uwagi na mechaniczna regulacje zaworów - ktoś może potwierdzic / zdementowac?
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 117

Rocznik / Przebieg: 650000

Średnie spalanie: 7.0 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

yeti27.11.2016
Opinia:Demonem prędkości to on nie jest, ale zawalidrogą też nie. Jest za to bardzo oszczędny przy normalnej spokojnej jeździe. Bardzo chętnie wchodzi na obroty i wyprzedzanie nie jest żadnym problemem(redukcja oczywiście konieczna). Do 2500rpm bardzo cichy, do 3500rpm w miarę, powyżej już go mocno słychać, szczególnie przy wyprzedzaniu, ale jest to taki fajny hałas ;-)))
Ogólnie silnik jak i auto godne polecenia.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: mitsubishi lancer 1,6 mivec 117KM

Rocznik / Przebieg: 2015/40tys km

Średnie spalanie: 6 l/100km

Komentarze użytkowników

+2 #1 Zdzisław Cięzkanoga 18.12.2018
Łańcuch rozrządu !! Nie pasek. Olej na nasze warunki 5w30 ! Wymiany przez serwis co 20 tyś ..ale to głupota co 10 - 15 tyś. Instalacje gaz 5 gen minimum i żadnej klaryfikacji.. zalepia pierścienie ! lepiej gaz z pod-tryskiem benzyny (znika problem starego paliwa w baku, całe zasilanie benzyną się nie zasyfia)

Najnowsze komentarze

Zdzisław Cięzkanoga
18.12.2018
+2
Łańcuch rozrządu !! Nie pasek. Olej na nasze warunki 5w30 ! Wymiany przez serwis co 20 tyś ..ale to głupota co 10 - 15 tyś. Instalacje gaz 5 gen minimum i żadnej klaryfikacji.. zalepia pierścienie ! lepiej gaz z pod-tryskiem benzyny (znika problem starego paliwa w baku, całe zasilanie benzyną się nie zasyfia)