Silnik 1.4 MultiAir został wprowadzony na rynek w 2009 roku i ma zastosowanie w samochodach firmy Fiat oraz Alfa Romeo. Pierwszymi modelami w których zadebiutował to Alfa Romeo MiTo oraz Fiat Grande Punto EVO. W 2010 roku silnik 1.4 MultiAir Turbo zdobył nagrodę Engine of the year. Silnik technologicznie zaawansowany w którym wprowadzono szereg nowości takich jak technologię elektro-hydrauliczną, zmienne fazy rozrządu oraz turbo doladowanie.Technologia MultiAir zapewnia niski poziom spalania oraz bardzo dobre osiągi. Kierowcy o zacięciu sportowym będą bardzo zadowoleni z jazdy autem z tym silnikiem, wysoki moment obrotowy oraz odpowiednia moc przekłada się na dobrą dynamikę.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.
Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.
Przegląd serwisowy co 30.000.
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 1.4 Multi Air 105 KM
Rocznik / Przebieg: 2012/80.000km
Średnie spalanie: 6.0 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Giulietta / 170KM
Rocznik / Przebieg: 2012 / 78 000 km
Średnie spalanie: 7.4 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Gulietta 1,4 Multi Aier
Rocznik / Przebieg: 2015 , 36000
Średnie spalanie: 8.2 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Giulietta 150KM
Rocznik / Przebieg: 2016 / 30.000km
Średnie spalanie: 8.0 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Multi Air 170
Rocznik / Przebieg: 2014 / 35000
Średnie spalanie: 7.8 l/100km