Silniki Ford - Silnik 1.0 12V EcoBoost

Wyświetleń: 17640
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik EcoBoost 1.0 o mocy 100KM /125KM to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company w prowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik  został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł "International Engine of the Year 2012". Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0L 12 zaworowa z Turbodoładowaniem o mocach 100KM /170Nm oraz 125KM/170Nm z wtryskiem bezpośrednim i układam zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2. Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie, blok wykonany z żeliwa co pozwala na szybsze jego nagrzanie, co przekłada się na niższe spalanie. Silnik wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą zadowoleni z pracy jednostki a osiągi są zadziwiająco dobre jak na pojemność. Co do awaryjności to nie zanotowano większych usterek poza drobnymi problemami z elektroniką.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • niskie spalanie
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • przyspieszenie

-Wady

  • problemy z elektroniką

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 7):
(7.6)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.6/10
Głosy według opinii użytkowników:61

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

FIesta 16.12.2019
Opinia:50kkm. Uzytkownay tylko pomiescie. Spalanie 8l to jak nalitrowy silnik calkiem sporo. Trudno wg mnie tu mowic o ekonomicznej jezdzie. Tyle samo mi pala silniki 1.6l. Wada na pewnoe jest specyfikczny odglos pracy silnika - jak ktos lubi czuc sie jak w Tico albo Matizie - to wlasnie tak sie bedzie czul.... no może ciut lepiej wytlumione odglosy niż w Matiz ale bardzo zblizone. Osobisnie ten dzwiek mi nie odpowiada bo mam skojarzenia z Matizem wlasnie. Co wiecej - praca glosniejsza niz normalny 4 cylindrowy silnik.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 100KM

Rocznik: 2013

Przebieg: 50 000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(2.7)

Odradzam!

Ford Focus MK306.12.2019
Opinia:Pierwsza poważna awaria silnika (uszczelka pod głowicą - wymiana) nastąpiła przy około 30tyś km i zaraz po 2ch latach od zakupu. Po kolejnych 25 ASO stwierdziło, że silnik kwalifikuje się do wymiany.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
3.0/10
Wady:awaryjność

Odmiana silnika: 100KM 1.0 Ecoboost

Rocznik: 2014

Przebieg: 55000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Miki16.10.2018
Opinia:Daje radę nawet na autostradzie, w mieście dynamiczny
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Focus 125 KM

Rocznik / Przebieg: 2014/37 000km

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Jarek11.10.2018
Opinia:O trwałości trudno coś powiedzieć po 35.000 km. Dynamika i eksploatacja bez zarzutu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Tourneo Courier/100

Rocznik / Przebieg: 2017/35.000

Średnie spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Marcin12.07.2018
Opinia:Od maja 2018 użytkuję nową wersje z filtrem GPF i odłączanym cylindrem.
Na razie w mieście mam 5,9 l.
Dynamika, 125KM rewelacyjna. Przyjemność z jazdy i przy tankowaniu.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Fiesta 125 KM

Rocznik / Przebieg: 2018 / 4000 km

Średnie spalanie: 5.9 l/100km