Silniki Renault - Silnik 2.0 16V Turbo F4Rt

Wyświetleń: 28055
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V Turbo o mocy 165KM oraz 170KM o maksymalnym momencie obrotowym 270Nm jest uzupełnieniem jednostek benzynowych wolnossących o oznaczeniu F4Rr. Jednostka weszła do produkcji w 2002 r. z klasyczną Turbosprężarką firmy Mitsubishi o oznaczeniu F4RT. Silnik współpracował z 6-biegową skrzynią manualną oraz 5-biegową automatyczną. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tgz pośredni z rozrządem opartym na pasku, elektroniczną przepustnicą oraz hydrauliczną regulacja zaworów. Silnik został wyposażony również w koło dwmumasowe lecz było one bardzo trwałe i nie stwarzało praktycznie żadnych problemów. Warto nadmienić że w 2007 roku silnik przeszedł szereg zmian. Zmieniono turbinę z klasycznej na turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz podniesiono moce na 210KM/225KM, które znajdziemy w Renault Laguna GT oraz Megane Sport. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą i trzęsieniem, które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem oraz wysokim poziomem spalania. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG.  Silniki z Turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny. Warto zwrócić uwagę na to, że silnik ten ma katalizator wstępny, który może wypalić się już po przejechaniu 50tys km!!! Trzeba pamiętać o spadku mocy i słabszej dynamice.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:pośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • możliwość tuningu
  • dostępność części
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej Sagem
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 10):
(9.2)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
9.1/10
Dynamika
8.9/10
Głosy według opinii użytkowników:100

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 76

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Espace 430.07.2019
Opinia:Jesli chodzi o LPG, to w artykule napisane bzdury. Silnik ten jest rozwojem F4R, ktory, jak i inne z tej rodziny (K4M/K4J) byl od razu projektowany pod LPG i nawet sie sprzedawal z fabrycznie zamontowana instalacja. Rozni sie od F4R tylko turbina i dolotem, w silnikach F4R/K4M/K4J na dole kollektora ssacego (tej aluminiowej polowki, co sie przykrecuje do silnika) sa odpowiednie miejsca pod wtryski gazowe.
Minusy:
- cewki, nie warto zaoszczedzac, trzeba kupic Beru i od razu 4. Dzialaja oni para, 1-4 i 2-3.
- kolo pasowe, trzeba zmieniac co 120tkm, bo sie rozwala, co skutkuje przeskakiwaniem pasku rozrzadu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 163/F4Rt

Rocznik / Przebieg: 2004

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Laguna II GT28.03.2019
Opinia:Cześć. Mam ten silnik w Lagunie II FL wersji GT czyli 204 kM. Przebieg na liczniku ok 210 tys (osobiście nie wierzę temu wskazaniu), auto mam od 8 miesięcy i zrobiłem nim 40 tys km. Z usterek silnika to tylko wycieki spod miski olejowej oraz pękająca plastikowa rura w układzie doładowania. Auto od 25 tys kM jeździ na LPG (Vialle - ustawiony dotrysk benzyny od 4500 obr/min i przepustnicy od 80% - 10% dawki to benzyna, 5000 obr/min - przepustnica min 80% - 20% benzyna EFEKT - czuć większa moc, dotrysk benzyny powoduje obniżenie temperatury w komorze spalania co przy oktanach LPG na poziomie ok 100 daje więcej mocy), jego zużycie to od 8L do 12L i w skali miesiąca ok 10-12L benzyny. Miałem jakiś czas temu Megane II RS, też na LPG, z podniesioną mocą na 240 kM, to auto jeździło tylko od "połowy" obrotomierza wzwyż i przejechałem nim jakieś 60 tys kM? 0 ?.. totalne 0 usterek a spalało 10-12 L LPG, w momencie sprzedaży przebieg 187 tys kM.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BG1Y

Rocznik / Przebieg: 2005/210000

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Bu22.10.2018
Opinia:Przelatałem już 180tys. na gazie. Przebieg całkowity 360. Padły cewki, urwało się koło pasowe, padł alternator i gumy od turbo. Dwa razy uszczelka pod miską, co jest związane z dziwnym pomysłem przymocowania do miski dolnej poduszki silnika. Koszty napraw niskie z wyjątkiem alternatora. Regeneracja się nie opłaca, trzeba kupić oryginał i będzie spokój. Serwis klimy zrobiony raz po 8 latach, brakowało tylko 10% czynnika. Jak na ten przebieg uważam, że jest bardzo ok. Pali mi średnio ok. 11-12l gazu więc nie ma tragedii. Generalnie auto z tym silnikiem można brać w ciemno o ile nie ma najechane 500 tys. Ważne, że nigdy nie zawiódł w trasie a zjeździłem nim całą Europę.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Espace/170km

Rocznik / Przebieg: 2005/358000

Średnie spalanie: 11.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Grzegorz14.07.2018
Opinia:Silnik jak na razie świetnie współpracuje z instalacja LPG .Od pierwszego dnia (odebrany z salonu) ma założoną instalację LPG i do dzisiaj przejechał 85 tyś. Zero problemów. Mam również zainstalowanego powerboxa i wszystko to razem współpracuje bez zarzutu. Spalanie to 12 l/lpg. (Benzyny nie wiem bo do dzisiaj nie jechałem odcinków wystarczających do pomiaru).Silnik na hamowni wykazuje 367 N/m momentu obrotowego i 220 km (fabrycznie 190).Wymieniam olej co 15 tyś.5w50- to ze względu na turbinę i nic się nie dzieje.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: megane III GT

Rocznik / Przebieg: 2013r. 85 000 km

Średnie spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Tomasz26.04.2018
Opinia:2.0T F4RT tak jak 2.0 16V F4R znakomicie znosi LPG, to jedna z najlepszych jednostek benzynowych Renault, dziwią mnie te bzdurne opisy, że silniki doładowane nie znoszą LPG i przez to zużywają się turbiny, grubszej teorii to już nie słyszałem !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Megane Coupe / 228KM

Rocznik / Przebieg: 2010 / 167tys.

Średnie spalanie: 13 l/100km