Silniki Renault - Silnik 0.9 TCe H4Bt

Wyświetleń: 24771
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 0.9 TCe o pojemności 90KM wszedł do produkcji od 2008r i miał zastosowanie w samochodach marki Renault oraz Dacia. Jednostka trzycylindrowa z turbodoładowaniem przeznaczona to aut segmentu A i B do jazdy miejskiej. Auto z tym silnikiem w mieście spisuje się bardzo dobrze. Przy prędkościach do 90km/h zbiera się dobrze, niestety na trasie przy większych prędkościach nie jest tak idealnie, kierowca musi trzymać auto na wyższych obrotach. Niestety po przekroczeniu prędkości 100km/h komfort jazdy nie jest już tak przyjemny, silnik jest znacznie głośniejszy a praca jego nie jest tak przyjazna dla ucha. Konstruktorzy stworzyli ten silnik do jazdy miejskiej i tam sprawdza się na prawdę dobrze a średnie spalanie oscyluje w okolicy 6L co jest bardzo dobrym wynikiem. W opinii  kierowców silnik raczej sprawdza się w mieście a niżeli na dłuższych odcinkach, awaryjność jest na bardzo niskim poziomie pod warunkiem regularnego serwisowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobry do miasta
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność

-Wady

  • głośny przy dużych prędkościach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 8):
(7.5)
Trwałość
7.8/10
Utrzymanie
7.8/10
Dynamika
6.9/10
Głosy według opinii użytkowników:62

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 149

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 60

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

renaut captur17.10.2019
Opinia:po
miescie dynamiczny to mi odpowiada na trasie do 100 ok powyrzej problemy z wyprzedzaniem leniwy
jak na ta pojemnosc pali jak smok 500km 40l mialem fordafieste mk7 dizel 1.6 na 40-u litrach robil pond
1000 km nic ponadfo w dobie kryzysu cieplarnianego powinien byc wycofany z produkcji .
stawiajmy na ekologie pa.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 0,9 90km

Rocznik: 2014

Przebieg: 76

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(3.3)

Polecam!

Logan mcv21.07.2019
Opinia:Wszystko ładnie pięknie do przebiegu 22000 i wymiana silnika przy 31000. Diagnoza pierwszego serwisu zbyt duże spalanie oleju ok 1l / 1000km!. Zanim dojechał na drugi serwis stracił kompresję na jednym cylindrze i tyle z tego silniczka. A miało być tak pieknie
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 0.9 tce lpg

Rocznik / Przebieg: 2018/31000

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Dacia Logan MCV28.03.2019
Opinia:Silnik osczedny jesli sie jezdzi normalnie, jak ktos ma bardzo ciezko noge to spali duzo. Pali srednio 5.5L przy 30% miasto i 70% trasa. Duzo cichszy niz K7M przy duzych predkosciach. Jedyny minus to lekkie drgania na wolnych obrotach ale to 3 cylindry.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 90KM

Rocznik / Przebieg: 2015 / 80000

Średnie spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

Captur23.01.2019
Opinia:Silnik jak na tą pojemność dużo pali. Serwisowany na bieżąco. Serwis twierdzi ,że tak palą. Miasto 8-9 trasa 6,6,
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: 90 km

Rocznik / Przebieg: 2015r 60.000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Merlin24.10.2018
Opinia:Dacia Sandero 2018 przebieg 60 000km. W mojej ocenie jest to rewelacyjny silnik do tej klasy samochodów spalanie na poziomie 7,3 - 8,6 lpg (bez używania trybu eco i start stop) jest jak najbardziej zadowalające. Dynamika podobna do starszych silników o większej pojemności, za kierownicą czuje się jak by pod maską pracował silnik 1,6 lub co najmniej 1,4. Wadą jest elastyczność przy niskich obrotach można a nawet trzeba się do tego przyzwyczaić.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: TCE 90

Rocznik / Przebieg: 6000

Średnie spalanie: 7.9 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Jacek 27.06.2019
Mamy clio z tym silnikiem od jakichś 15k km. Przygotowałem sie psychicznie, że na obwodnicy będę grzecznie zajmował prawy pas, a tu zaskoczenie - całkiem śmiało czuję sie na lewym pasie :) Pali 5,5 - 6l/100. Raz wypił płyn chłodniczy (?), ale diagnozą było złe odpowietrzenie układu. W każdym razie jeździ, jest chętny do podróży i raczej te 90KM nie powinno być aż tak demonizowane. To mały silnik, fakt, ale na pewno nie zawalidroga z pierwszego rzędu :)

Najnowsze komentarze

Jacek
27.06.2019
0
Mamy clio z tym silnikiem od jakichś 15k km. Przygotowałem sie psychicznie, że na obwodnicy będę grzecznie zajmował prawy pas, a tu zaskoczenie - całkiem śmiało czuję sie na lewym pasie :) Pali 5,5 - 6l/100. Raz wypił płyn chłodniczy (?), ale diagnozą było złe odpowietrzenie układu. W każdym razie jeździ, jest chętny do podróży i raczej te 90KM nie powinno być aż tak demonizowane. To mały silnik, fakt, ale na pewno nie zawalidroga z pierwszego rzędu :)