Silniki Alfa Romeo - Silnik 1.8 16V Twin Spark 140KM/144KM

Wyświetleń: 8854
Silnik 1.8 16V Twin Spark 140KM/144KM

Silniki Alfa Romeo

Alfa

Silnik 1.8 16V Twin Spark o mocy 140KM oraz 144KM wszedł do produkcji w 1995 roku i był montowany w samochodach Alfa Romeo 146, 156. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka zastąpiła starszą konstrukcje 8-zaworowa, w której zastosowano blok silnika żeliwny od Fiata jak również zamieniono rozrząd z łańcucha na pasek również w silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, którego zalecają wymienić co 60 tys wraz z rozrządem aby uniknąć kosztownych napraw. Objawami jest głośna praca silnika podobna do Diesla. Kolejnym z problemów są awarie panewek, najczęściej zdarzają się w samochodach bardzo mocno wyeksploatowanych i nie odpowiednio serwisowanych, dodatkowo musimy liczyć się z licznymi problemami elektroniki. Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z nie małym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać że silniki Twin Spark trzeba regularnie  serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • problemy z panewkami
  • awarie wariatora zmiennych faz rozrządu
  • wysokie koszty serwisu oraz napraw

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd -serwis zaleca wymianę co 120.000 km jednak lepiei wymienić go przy przebiegu 60.000km aby uniknąć poważnych awarii

Średnia (głosów 1):
(7.0)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:01

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Odradzam!

Leszek01.09.2017
Opinia:Silnik dobry mocny i dynamiczny ale niestety drogi w utrzymaniu pod względem awaryjności oraz spalania.Kupiłem przy przebiegu 170 tys zrobiłem ponad 60 tys i trochę mnie to kosztowało,wariator,sondy,przepustnica i dużo innych drobniejszych części.Jeżeli chodzi o osiągi jest naprawdę OK auto zbiera się świetnie silnik ładnie chodzi cicho równo .Jeżeli chodzi o o awaryjność jest wysoka i koszty części i serwisu nie są małe,również spalanie jest wysokie.Pytanie czy bym kupił drugi raz? Nie wiem, chyba nie ze względu na wysokie koszty serwisu.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: A.R.GT/140KM

Rocznik / Przebieg: 2003r/235.000

Średnie spalanie: 8.5 l/100km