Silniki Alfa Romeo - Silnik 2.0 16V Twin Spark 150KM/155KM

Wyświetleń: 8948
Silnik 2.0 16V Twin Spark 150KM/155KM

Silniki Alfa Romeo

Alfa

Silnik 2.0 16V Twin Spark o mocy 150KM oraz 155KM  był montowany w samochodach Alfa Romeo 164, 166. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka zastąpiła starszą konstrukcje 8-zaworowa, w której zastosowano blok silnika żeliwny od Fiata jak również zamieniono rozrząd z łańcucha na pasek, również w silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, którego zalecają wymienić co 60 tys wraz z rozrządem aby uniknąć kosztownych napraw. Objawami jest głośna praca silnika podobna do Diesla a powodem są duże ubytki oleju. Kolejnym z problemów są awarie panewek które ulegają tgzw. obróceniu, najczęściej zdarzają się w samochodach bardzo mocno wyeksploatowanych i nie odpowiednio serwisowanych, dodatkowo musimy liczyć się z licznymi problemami elektroniki. Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z nie małym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać, że silniki Twin Spark trzeba regularnie serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się z dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy

-Wady

  • zatarcia wałków rozrządu
  • awarie wariatora zmiennych faz rozrządu
  • drogi serwis
  • wysoki poziom spalania
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(7.6)
Trwałość
6.3/10
Utrzymanie
6.5/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:22

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

alfa 147 FL03.05.2020
Opinia:Kupiłem ją 4 lata temu,zrobiłem sam remont bo była uszkodzona,trochę w nią włożyłem ale jeżeli pilnuje się stanu oleju i wymienia na czas a nie czeka aż coś się zepsuje to jest jak najbardziej ok. Czesci uzywane sa tanie jak barszcz.Z nowymi tez nie jest źle jedynie wiekszy koszt to wariator na 2 wymiany rozrzadu oraz specialistyczne narzedzia bez ktorych sie nie obejdzie. Malo kto potrafi dobrze naprawiac te samochody a jeszcze mniej osob przyklade uwage do odpowiedniego serwisu no ale zyjemy gdzie zyjemy.Przynajmniej mozna tanio kupic fajne auto
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:dynamika dźwięk
Wady:Wymaga częstszego serwisu niż inne samochody

Odmiana silnika: 2.0 TS 150KM

Rocznik: 2006

Przebieg: 326000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.0)

Odradzam!

Alfa Romeo 156 2,0 TS02.05.2020
Opinia:Nie polecam nikomu. Co z tego ze auto full wypas jak wszystko w nim nawala.
Ciagle problemy z pompa olejowa. W czsie jazdy jak temp osiagnela90st to zaswiecila sie kontrolka oleju. A oleju full nic nie kapie. Zalaałem 10W40 i dalej nic. potem 5W40 tez niz. potem 15W40i tez dupa. Dopiero udalo sie go uratowac zalewajac 10W60 prawie 400zł za 4L. Filtr oleju z Filtrona do dupy trzeba bylo zmienic na Master Sport z Berlina.. czujnik cisnienia oleju musialem sciagac z włoch bo ten w PL kupiony jest zły. Nowy wariator. rozrzad. wachacze. amortyzatory bo sie wybily po jezdzie po kostce brukowej. Bo tym autem to jedziesz albo bardzo wolno 5-10 na godzine albo bardzo szybko. W miescie pali 14L
na trasie zszedlem do 10 to byl sukces.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Jedyny plus to tn na Akumulatorze.
Wady:Same wady

Odmiana silnika: 2,0 TS (932)

Rocznik: 1998

Przebieg: 117tys

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

AR GTV04.11.2019
Opinia:Posiadam ten silnik w Alfie GTV. Samochód z racji przeznaczenia użytkowany jest jedynie w celach rekreacyjnych, jestem jego szczęśliwym posiadaczem od 2013 roku. Do dziś silnik bezawaryjny. Samochód z tym silnikiem dostarcza wiele radości w czasie jazdy a jego bardzo dobra elastyczność i przyspieszenie 8s do setki oraz dość wysoki moment 181 Nm osiągalny już od połowy zakresu dostępnych obrotów powoduje, że podróż jest bardzo przyjemna i bezpieczna. Co do awaryjności silnika - TRZEBA PILNOWAĆ POZIOMU OLEJU oraz jego jakości, zwłaszcza kiedy jeździ się dynamicznie. Do terminowej wymiany rozrządu chyba nikogo w tych czasach nie trzeba przekonywać. Dużo negatywnych opinii o tym silniku bierze się pewnie stąd, że większość komentujących użytkuje zakatowane auta z przekręconymi licznikami, kupione od młodych gniewnych - w wersji "Niemiec jak sprzedawał to płakał", a jest to silnik który wymaga uwagi i regularnego serwisu, który nie toleruje oszczędnych użytkowników. No cóż, jak to w życiu - coś za coś.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 2.0 TS 150 KM

Rocznik: 2003

Przebieg: 140000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Zoltan08.09.2017
Opinia:Silnik porażka i studnia bez dna,może jak był nowy albo przebieg 100 tys to było ok,ale teraz to dramat.Po za osiągmi nic dobrego o nim nie można powiedzieć,spalanie ogromne ceny części też ni tanie i ciągłe usterki.Miałem problem z waritorem nie małe koszty,sony,przepustnice,i elektryka.Nie kupujcie tego złomu,nie napalajcie się na Alfę bo ładna,ale kosztuje jak mercedes.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: AR 156/150KM

Rocznik / Przebieg: 2003r/235.000 km

Średnie spalanie: 9 l/100km