Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.6 16V MPI

Wyświetleń: 34582
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 16V MPI o mocach 105KM, 120KM oraz 125KM to chyba najpopularniejsza jednostka benzynowa koncernu VW na rynku, montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Niestety nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG .

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 7):
(7.0)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
6.1/10
Głosy według opinii użytkowników:52

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 53

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Polecam!

VW Golf IV25.05.2020
Opinia:Dobry, prosty silnik. Dynamika przeciętna, trzeba kręcić wysoko żeby jechał. Zatrzęsienie części, prosta konstrukcja. Mój nie bierze praktycznie oleju. Duże dysproporcje w spalaniu, trasa 80-90km/h ok 6L, krótkie odcinki 2-3 km zimą - nawet 14L, silnik w pełni sprawny. Ogólnie polecam
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10
Zalety:Tanie części, budowa prosta jak konstrukcja cepa, ogólna trwałość.
Wady:Spalanie, słaby "dół", dynamika

Odmiana silnika: 1.6 16v BCB

Rocznik: 2003

Przebieg: 125000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Seat Leon 110.11.2019
Opinia:Bardzo polecam ten silnik
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 1.6 16V 105KM

Rocznik: 2003

Przebieg: 240tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Seat Leon 126.09.2019
Opinia:Bardzo dobry silnik, stara szkoła, idealny kompromis pomiędzy osiągami a niezawodnością.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.6 16v 105KM BCB

Rocznik: 2002

Przebieg: 230000km

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(1.7)

Odradzam!

Golf 402.06.2019
Opinia:Gówno nie silnik, słabe osiągi jak na 105 koni , pali olej , duże spalanie benzyny nawet kolo 10/100 , zamarza odma zima i olej bagnetem wywali, bardzo mały moment obrotowy, albo palisz sprzęgło przy ruszaniu albo ci zgasnie, bsrdzo kiepska elastycznosc.. Bardzo częsta usterka to falowanie obrotów od 500 do 1500 , nikt nie wie co mu jest., dużo osób z tym walczy i każdy miał co innego. Zdecydowanie odradzam kupno auta z tym silnikiem. Udokumentowae 200 tys km...gownolit.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: 105 KM/AZD

Rocznik / Przebieg: 2002/200 tyś

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.3)

Polecam!

Skoda Octavia 2 FL 11.02.2019
Opinia:Toporny silnik, czasem mam wrażenie że silnik 1.4 16v 75KM który użytkuje w drugim aucie jest zrywniejszy. Spalanie trasa 8l, miasto 10l LPG.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 102KM

Rocznik / Przebieg: 2011/90000km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #2 Tomek 26.09.2019
Bardzo dobry i trwały silnik. Bezawaryjna jednostka napędowa która nie zrujnuje twojego portfela. Może i nowsze silniki są bardziej zaawansowane ale moim zdaniem bardziej podatne na awarie.
-1 #1 Rychu 17.11.2018
Te silniki to lipa , kupując auto z tym silnikiem poznacie znaczenie slowa szmelcvagen lub szajsvagen. Typowe usterki to Falujace obroty - usterka bardzo częsta i trudna do usunięcia. , wręcz niemożliwa , spalanie oleju i poważny problem z odmą , która zamarza w zime - olej wyrzuci albo bagnetem, albo uszczelniaczami silnika , co może skutkowac zniszczeniem tego cudownego silnika. Spalanie w normie 7 - 8 , bardzo słaby z dolu. , czasami trzeba palić sprzęgło, aby plynnie tym ruszyć .

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe

Najnowsze komentarze

Tomek
26.09.2019
0
Bardzo dobry i trwały silnik. Bezawaryjna jednostka napędowa która nie zrujnuje twojego portfela. Może i nowsze silniki są bardziej zaawansowane ale moim zdaniem bardziej podatne na awarie.
Rychu
17.11.2018
-1
Te silniki to lipa , kupując auto z tym silnikiem poznacie znaczenie slowa szmelcvagen lub szajsvagen. Typowe usterki to Falujace obroty - usterka bardzo częsta i trudna do usunięcia. , wręcz niemożliwa , spalanie oleju i poważny problem z odmą , która zamarza w zime - olej wyrzuci albo bagnetem, albo uszczelniaczami silnika , co może skutkowac zniszczeniem tego cudownego silnika. Spalanie w normie 7 - 8 , bardzo słaby z dolu. , czasami trzeba palić sprzęgło, aby plynnie tym ruszyć .