Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.0 12V VTi 68KM (1KR)

Wyświetleń: 10118
Silnik 1.0 12V VTi 68KM (1KR)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.0 12V VTi o mocy 68KM stosowany od 2005.r do 2014.r przeznaczony do samochodów segmentu A Citroen oraz Peugeot. To nowoczesna trzy cylindrowa konstrukcja Toyoty z szeregiem nowych rozwiązań, które mają wpłynąć na dobrą kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5L a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4L. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium i jest najlżejsza na rynku w swojej klasie w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie pompy wody
  • awarie łożyska oporowego w sprzęgle
  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(5.6)
Trwałość
5.3/10
Utrzymanie
6.3/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

Peugeot 108 25.07.2019
Opinia:przy 80 tysiecy km lancuch rozrzadu do wymiany, Oleju nie pije, wymiana co ok 15 tys, mimo miejskiego charakteru jade nim tez sporo po autostradach, do 140 Km/h chociaz glosno daje rade. Niestety silnik ten jest bardzo awaryjny (wspomniane problemy z lancuchem rozrzadu
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: VTI 1.0

Rocznik / Przebieg: 2015/ 82 000 km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(1.7)

Odradzam!

Wojtek15.09.2018
Opinia:Silnik jest beznadziejny, pracuje jak traktor, trzesie sie a spalanie przy jezdzie po autostradzie jest na tym samym poziomie co w golfie V 1.6MPI. Do tego dochodzi brak mocy i duza konsumpcja oleju przy wiekszych przebiegach.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 107/68km

Rocznik / Przebieg: 2008/200tys

Średnie spalanie: 5.6 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Marcin04.08.2017
Opinia:Bardzo fajny silniczek idealny do miasta sprawdza się w 100%,zbiera sie ładnie na światłach jest elastyczny.Spala bardzo mało średnio 5-6 l a na trasie przy spokojnej jeździe 4L.Zero problemów tylko leje i jeżdżę .Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Citroen C3/68KM

Rocznik / Przebieg: 2014r/67tys

Średnie spalanie: 6 l/100km