Silniki Opel - Silnik 1.4 16V Turbo A14NET

Wyświetleń: 42980
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.4 Turbo ecoFlex o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach marki Opel od segmentu B do D takich jak Astra, Mokka, Zafira, Insignia. Takie szerokie zastosowanie było możliwe przez uzyskanie wysokich parametrów silnika. Konstrukcja nowoczesna z bardzo zaawansowaną technologia pozwoliła na stworzenie silnika o niewielkiej pojemności z duża mocą. Kierowcy będą zadowoleni z wysokiej kultury pracy, bardzo dobrej dynamiki i przyzwoitym poziomie spalania. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 6.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • rozrząd na łańcuchu

-Wady

  • wysoki koszt serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu

Moc maksymalna 103 kW (140 KM)4900-6000 obr/min.
Moment maksymalny 200 Nm/1850-4900 obr/min

Średnia (głosów 14):
(6.6)
Trwałość
6.1/10
Utrzymanie
6.6/10
Dynamika
7.1/10
Głosy według opinii użytkowników:86

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 59

Opinie użytkowników

Średnia:
(3.0)

Odradzam!

Astra J10.10.2020
Opinia:Miałem astrę J 1.4 turbo 140km nie polecam od samego początku z autem miałem same problemy. Podczas tego przebiegu do auta trafiło 5 pomp wody (albo się rozciekły albo urywał kompozytowy wirnik), wszechobecne wycieki oleju z silnika z każdej możliwej uszczelki. Awaria kolektora ssącego, koła pasowego, łańcuch było spychać już przy 60 tyś km. Dach auta nigdy nie naprawiany zaczął korodować jak auto miało 2 lata...
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:bardzo ładny samochód moc
Wady:bardzo duża liczba awarii trudnych do zdiagnozowania

Odmiana silnika: 1.4 140km

Rocznik: 2013

Przebieg: 90000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Opel astra j 28.08.2020
Opinia:Mam astre j z 2017 roku i przejechanie 147 000 km. Jak dotąd bez problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.4 turbo 140 km

Rocznik: 2017

Przebieg: 147000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

Meriva B12.08.2020
Opinia:To najgorszy silnik jaki mialem. auto mialem 3 lata i w tym czsie bylo ok. do czasu awarii przeplywomierza 500zl. zaraz posniej padlo turbo. i to byl poczatek problemow. Silnik zaczal brac olej (litr na sto km). wymiana pierscieni i naprawa glowicy: planowanie, gniazda. Po zlozeniu pojezdzil chwile po czym problem wrocil. znow rozebrany silnik + odma1000zl plus kolektor dolotowy kolejne. Po tej naprawie silnik dzialal ale mial za duze cisnienie w skrzyni korbowej. sprzedalem jako uszkodzony. Ogolnie taka zabawa trwala pol roku. po jakims czasie kolega kupil astre z tym silnikiem. astra byla juz po wymianie silnika przy 100 000km. drugi silnik wymieniony w ASO dlugo nie pociagnal. glowica do remontu, pekla. Ostatnio wrocilem do serwisu z nowym autem a tam chevrolet z zatartym 1.4t. Moje auto jezdzilo w trasach i dalo rade do 200 tysiecy. Czesto pada przy mniej niz 150 tysiecy. Zaklad remobtujacy glowice mowil ze i tak dobry silnik bo mieli takie glowice i nawet gorsze po 120 tysiacach. Jak jezdzi to silnik dynamiczny. w trasie pali malo. w miescie duzo. skrzynia biegow jakby wzieta z innego auta, w ogole nie pasuje mi stopnioeanie. zwlaszcza w miescie. Ale jak jezdzi. A dlugo nie pojezdzi a koszty czesci sa wysokie. Koszty holowania tez.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:dosc dynamiczny
Wady:ogolnie nietrwaly

Odmiana silnika: 140

Rocznik: 2010

Przebieg: 220000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Opel Astra J Cosmo 05.05.2020
Opinia:Posiadam Opla Astrę z 2013 roku. Auto użytkuję od nowości, w tym czasie poza wymianą oleju niczego w silniku nie robiłem, dodam ze aktualnie na liczniku wybiło 87 tys km. Sam silnik może nie powala dynamiką, ponieważ moja astra waży 1435 kg ale problemów z wyprzedzaniem nie ma. Maksymalne spalanie w mieście wyniosło 9.5 L. Na trasie przy jeździe do 110 km/h udało mi się zejść do 4.9 L. Przy prędkościach 150-160 i 4 pasażerach wraz z bagażami komputer pokazuje 6.7-7 L., całkiem przyzwoity wynik. Jak dla mnie silnik nie posiada żadnych wad, przy regularnych wymianach oleju okazuje się być bezproblemowy. Dodam ze po każdej jeździe nie ważne czy 6 km czy 500 km przed zgaszeniem silnika czekam jakieś 30-60 sekund może to jest klucz do sukcesu. Zdecydowanie polecam ten silnik.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Bezawaryjność Elastyczność Przyzwoity poziom spalania
Wady:Brakuje troszkę kilkunastu niutonometrów (Nm) więcej

Odmiana silnika: 140 koni

Rocznik: 2013

Przebieg: 87 tysięcy

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Mokka X Color Edition08.11.2019
Opinia:Moja Mokke X posiadam od maja 2017. Na dzien dzisiejszy (8.11.2019) mam przejechane niecale 116 000km. Wiekszosc tego dystansu pokonalem w trasach. Auto wygodne nawet w dluge trasy dzieki opcjonalnym siedzeniom z certyfikatem AGR. Dbam o nie przesadnie (wymiana olej nastepuje u mnie co 10tys. km) poza tym inne filtry itd. Jestem strasznie zadowlony i uwazam ze to jak narazie jeden z moich najlepszych zakupow tym bardziej ze jezdze za "psie" pieniadze dzieki fabrycznej instalacji LPG. Jesli masz pytania to mozesz sie ze mna skontaktowac Pozdrawiam. Mateusz
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 140/1.4 Turbo LUJ

Rocznik: 2017

Przebieg: 116000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #2 Mateusz 08.11.2019
Moja Mokke X posiadam od maja 2017. Na dzien dzisiejszy (8.11.2019) mam przejechane niecale 116 000km. Wiekszosc tego dystansu pokonalem w trasach. Auto wygodne nawet w dluge trasy dzieki opcjonalnym siedzeniom z certyfikatem AGR. Dbam o nie przesadnie (wymiana olej nastepuje u mnie co 10tys. km) poza tym inne filtry itd. Jestem strasznie zadowlony i uwazam ze to jak narazie jeden z moich najlepszych zakupow tym bardziej ze jezdze za "psie" pieniadze dzieki fabrycznej instalacji LPG. Jesli masz pytania to mozesz sie ze mna skontaktowac na: . Pozdrawiam. Mateusz.
+2 #1 Hanks 23.09.2018
Jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie w Zafirze C.
Auto ma dobre 1.5 tony motor 1.4 140KM jest żwawy cichy pali umiarkowanie miasto nie napisze bo w korkach rzadko stoje cykl mieszany ok 7l trasa do 90km/h 6.2 /6.5l/100km.
Autostrada ok. 7.5l/100km powyzej 130km/h jest głośny jednak to nie diesel i mala pojemność.
Silnik dla robiących male przebiegi idealny, poki co mam 25tys przebiegu o serwisie turboinie skrzyni etc nie napisze bo wsio dziala jak należy.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

Mateusz
08.11.2019
0
Moja Mokke X posiadam od maja 2017. Na dzien dzisiejszy (8.11.2019) mam przejechane niecale 116 000km. Wiekszosc tego dystansu pokonalem w trasach. Auto wygodne nawet w dluge trasy dzieki opcjonalnym siedzeniom z certyfikatem AGR. Dbam o nie przesadnie (wymiana olej nastepuje u mnie co 10tys. km) poza tym inne filtry itd. Jestem strasznie zadowlony i uwazam ze to jak narazie jeden z moich najlepszych zakupow tym bardziej ze jezdze za "psie" pieniadze dzieki fabrycznej instalacji LPG. Jesli masz pytania to mozesz sie ze mna skontaktowac na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pozdrawiam. Mateusz.
Hanks
23.09.2018
+2
Jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie w Zafirze C.
Auto ma dobre 1.5 tony motor 1.4 140KM jest żwawy cichy pali umiarkowanie miasto nie napisze bo w korkach rzadko stoje cykl mieszany ok 7l trasa do 90km/h 6.2 /6.5l/100km.
Autostrada ok. 7.5l/100km powyzej 130km/h jest głośny jednak to nie diesel i mala pojemność.
Silnik dla robiących male przebiegi idealny, poki co mam 25tys przebiegu o serwisie turboinie skrzyni etc nie napisze bo wsio dziala jak należy.