Silniki BMW Twin Power - Silnik 1.6 TwinPower 136KM (N13B16)

Wyświetleń: 8868
Silnik 1.6 TwinPower 136KM (N13B16)

Silniki BMW Twin Power

BMW

Silnik 1.6 TwinPower o mocy 136KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot THP) zadebiutował w 2006 roku w Mini Cooper a od 2011 roku zagościła w modelach BMW. Silnik został wyróżniony i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu z Turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg. Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki a silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

-Wady

  • wadliwy napinacz łańcucha rozrządu
  • rozciągający się łańcuch
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W40 lub 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(9.9)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 103

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

BMW 1 F2009.10.2019
Opinia:Bardzo fajne przyspieszenie. Na razie zero problemow z silnikiem, pomimo swojego wieku.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 136KM/116i

Rocznik: 2012

Przebieg: 82000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

116i F2026.04.2019
Opinia:Silnik bardzo dobry zero problemow przed jak i po chip tuningu. Spalanie jak na benzynke i z taka mocą rewelacja nie ma co narzekać. Jedynie malutki minus zauważyłem przy około 180 tys. km zaczyna brać powoli olej (ponoć norma w tych silnikach).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 136KM fab. - 188KM chip

Rocznik / Przebieg: 2012/215000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Bogdan07.12.2017
Opinia:Bardzo fajny silnik dużym plusem jest niski poziom spalania jak na benzynę i to z niezła dynamiką.Przebieg 190 tys a problemów żadnych,ważne aby regularnie odwiedzać serwis i wymieniać olej filtry i lać dobre paliwo.Moc 136KM jest w zupełności wystarczające do dynamicznej jazdy na trasie auto pięknie idzie do wyprzedzania nie trzeba żadnej redukcji.Turbina bardzo ładnie pracuje i daje dodatkowego kpa wtedy kiedy trzeba .Super auto i super silnik, koszty utrzymania jak na razie niskie jedynie olej i tankowanie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW Seria 1 F20 116i 136KM

Rocznik / Przebieg: 2011 r 190.000

Średnie spalanie: 6.7 l/100km