Silniki Toyota - Silnik 2.0 16V 3S-FE

Wyświetleń: 7306
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 2.0 16V o mocy 129KM występował w samochodach Toyota Avensis, Picnic oraz RAV4 w latach 90-tych. Konstrukcja z dwoma walkami rozrządu oraz czterema zaworami na cylinder z wielopunktowym wtryskiem. Jednostka z rozrządem opartym na pasku, którego wymiana przypada co 150.000/km -rozrząd bezkolizyjny!!! Silnik praktycznie bezawaryjny, jednym mankamentem może być słabszy układ chłodniczy, zwłaszcza pompa wody. Spalanie nie jest atutem tej jednostki, bo średni trzeba liczyć około 10L na /100km a w mieście nawet 12-13L!!! Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG, trzeba pamiętać, aby nie zakładać prostych instalacji tylko sekwencyjne. Często zdarza się przy silnikach napędzanych gazem, falowanie na obrotach, musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych. Poza tym silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niezłą elastyczność oraz niską awaryjność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

-Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • regulacja luzów zaworowych
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km.

Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(7.5)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.5/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Qba09.12.2017
Opinia:Bezwzględnie genialny motor, mistrzostwo świata! Miałem ten silnik w Avensis i Rav4, oba zagazowane LPGTech (sekwencja). Ave zrobiłem 250tys, a Rav4 prawie 80tys (najczęściej coś ciągnąc). Nie do zabicia! Ave Combi paliło ok 8 litrów LPG, a RAV4 na pusto ok 10-11, a z campingiem 13-14.
Silnik bezkolizyjny! Raz pękł mi pasek w Rav4 (na wakacjach) - koszt paska 70zł i wymiana 2 godziny na parkingu... Absolutnie mistrzowski motor, legenda...
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 128

Rocznik / Przebieg: 1998

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Radek 11.04.2017
Opinia:Mam go w Avesisie i jestem zadowolony,po za tankowaniem żadnych kosztów zero awarii a przebieg nie mały bo 290tys.Poprzedni właściciel wymienił rozrząd,pompę,i wiele innych cześci.Dynamika na dobrym poziomie auto dobrze reaguje na pedał gazu.Minus to spalanie ponad 10L.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Avensis/129KM

Rocznik / Przebieg: 1998r/290tys

Średnie spalanie: 10 l/100km