Silniki Toyota - Silnik 1.8 16V VVTL-i 2ZZ-GE

Wyświetleń: 10481
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.8 16V VVTL-i o mocy 192KM wszedł do produkcji w 2000 roku w modelu Toyota Celica. Konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie o inteligentnym systemie faz rozrządu, jest to ulepszona wersja systemu VVT-i.  Zastosowanie tego innowacyjnego systemu pozwoliło na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak lepsza dynamika szczególnie przy wyższych obrotach oraz bardzo dobra elastyczność przy mniejszym poziom spalania. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany a jeżeli ktoś zdecydował by się to musi liczyć się z poważnymi awariami jak wypaleniem gniazd zaworowych. Niestety ze względy na surowe normy salin Euro 4 silnik został wycofany z produkcji. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie ceny części
  • słaba dostępność części
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Max13.10.2017
Opinia:Jak ktoś lubi szybką jazdę i moc pod maską to idealny silnik nie jeden na światłach się zdziwił ha ha ha .To jest wogóle najlepsze że stają Bmki Audi a potem sa bardzo zdziwieni że wąchają spaliny.Świetna dynamika super przyspieszenie a przy tym spalanie do przyjęcia.Silnik trwały trzeba tylko pamiętać o terminowej wymianie oleju bo on jest strasznie na to wrażliwy ja skórciłem wymianę do 10 tys.Silnik zdecydowanie o sportowej duszy lubiący wysokie obroty.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Toyota Corolla E12 1.8 16V 192KM

Rocznik / Przebieg: 2003 r 210tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km