Silnik 1.0 12V o mocy 68KM miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B Toyota Aygo,Yaris. To nowoczesna trzy cylindrowa konstrukcja Toyoty z szeregiem nowych rozwiązań, które mają wpłynąć na dobrą kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Silnik sprawuje się bardzo dobrze, dynamika jak na pojemność oraz moc na dobrym poziomie. Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5L a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4L. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium i jest najlżejsza na rynku w swojej klasie w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.
Rodzaj układu:3-cylindrowy
Ilość zaworów:12
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 3.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Odradzam!
Odmiana silnika: 1KR FE 1.0 B 68KM
Rocznik / Przebieg: 2008/200000
Średnie spalanie: 6 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: citroen C1
Rocznik / Przebieg: 2010/127000km
Średnie spalanie: 5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Toyota Aygo I 1.0 VVT-i 68KM
Rocznik / Przebieg: 2010 r 146.000 km
Średnie spalanie: 5.5 l/100km