Silniki Toyota - Silnik 1.8 16V Valvematic 2ZR-FAE

Wyświetleń: 23508
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.8 16Valvematic 147KM (o oznaczeniu ZR) przeznaczony do większości modeli Toyota Auris, Avensis, Corolla czy RAV4. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG, nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Jednostka ma jedną przypadłość wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego!!! Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie pompy cieczy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 7):
(8.7)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
8.6/10
Dynamika
7.9/10
Głosy według opinii użytkowników:70

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 70

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Avensis T2705.09.2019
Opinia:Świetny silnik wmiare mocny i dość oszczędny. No i totalnie bezawaryjny mam T27 z tym silnikiem 276tys przebiegu i nic się nie dzieje, tylko olej (co 12tys) i filtry, wspomniana pompa wody jeszcze fabryczna i suchą, Niskie spalanie od niecalych 6 do 7.5l w trasie,wmieście od 8.5 do 11l zima na krótkich odcinkach. Idealny do LPG, silnik jak i rozrząd wytrzymują po 500tys bez grzebania
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.8 147KM

Rocznik / Przebieg: 2010, 276tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Verso29.04.2019
Opinia:Jak się trochę zestarzał, to zadziwił mnie niskim spalaniem (w połączeniu ze skrzynią bezstopniową) - zimą jazda mieszania i średnio 7,5 l wyskoczyło. Za to teraz wiosną przykra niespodzianka: coś nie tak z Valvematicem, sprawa w toku ... Przy pierwszym podejściu serwis ASO zaproponował mi wymianę całego silnika za 12tys ... Prawdopodobnie wystarczy wymienić valvematic bo z nim ponoć bywają problemy, ale muszę się trochę poprzepychać z ASO. Zobaczymy ....
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 147 KM

Rocznik / Przebieg: 2015/106 tys.

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Verso27.03.2019
Opinia:Silnik mocny i wbrew pozorom elastyczny i pomimo że bez turbiny bo w połączeniu z 6-biegową skrzynią to dobre zestawienie do napędzania Verso. Bardzo ekonomiczny spodziewałem się spalania ok 10l a to proszę 8 wystarcza. Lpg to żadne wyzwanie dla tego silnika-przyjmuje świetnie. Silnik jakoś nie za cichy przy wyższych obrotach ale tragedii nie ma. nie zmieniasz rozrządu bo po co? na płyn chłodniczy trzeba co jakiś czas popatrzeć czy nie ubywa. Długo się nagrzewa przy niskich temperaturach a doprowadzenie do włączenia wentylatorów chłodnicy graniczy z cudem, Świece warto wymienić na Denso
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1,8 147km

Rocznik / Przebieg: 2009 190tys km

Średnie spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Robert06.12.2018
Opinia:Sinik elastyczny, ale nie rakieta co przekłada się na cichą ,,kulturę,, pracy. Lepiej się zbiera w wyższych partiach obrotów / jak typowy japończyk / - z W. Brytanii / tam składany /. Minusem Toyoty Avensis III nie jest silnik tylko pompa wody / moja wytrzymała 200.000 km / oraz skrzynia biegów, która nie należy do precyzyjnych jak na Toyotę przystało./ przy niskich temperaturach problem z wrzuceniem I i II biegu /. Bardzo dobrze sprawuje się na Polskim LPGTech z Białegostoku /polecam ich zestawy /. Generalnie samochód i silnik bezobsługowy. Lejesz paliwo i jedziesz. Na starcie /przy zakupie/ płacisz więcej, ale odda Ci to z nawiązką /nie zaskoczy cię / turbina, PDF dwumasa , i inne bayery. Można na nią liczyć......i to jest bezcenne. Auto naprawiam u pana ,,Stasia,, od japończyków, który Toyotę ma w małym palcu i nie muszę jeździć do ASO, co zedrze z Was ostatnie spodnie. Toyota w naprawie jest tańsza od Hondy czy Mazdy. Polecam auto z tym silnikiem. Kombi dla rodziny-super pakowne na wyjazdy/plus lpg / - rewelka. Polecam i Pozdrawiam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Avensis / 147 KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 240 tys.

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Slawek06.09.2018
Opinia:Silnik jest bardzo dobry. Obecnie użytkuje w Avensis a wcześniej w Verso. Cichy, niezawodny, względnie mało pali, ja jestem bardzo zadowolony. Jak każdy "wolny ssak" ma pewien minus co do elastyczności ale jak się go podkręci na obrotach to aż miło ciągnie. Mnie pasuje, że nie ma turbiny, dwumasu, filtrów cząstek a i tak spełnia najnowsze najbardziej wyśrubowane normy spalin. Jak na razie zero awaryjności ( 50 tys km rocznie mówi samo za siebie). Polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Avensis, Verso 147KM

Rocznik / Przebieg: Verso 2016/110tys Ave 2018/20tys

Średnie spalanie: 6.5 l/100km