Silniki Mitsubishi - Silnik 1.6 16V 4G18

Wyświetleń: 8356
MotoBenzyna

Silniki Mitsubishi

Mitsubishi

Silnik 1.6 16V o mocy 98KM którego znajdziemy w Mitsubishi Lancer Space Star .Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu przy regularnym serwisowaniu bez problemu przejedziemy 400 tys/km.Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 90tys/km .Silnik jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak cewki zapłonowej czy pompy wody.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części na rynku są dostępne w przyzwoitych cenach. Atutem jednostki jest bezproblemowa możliwość montażu instalacji LPG - silnik posiada hydrauliczną regulację zaworów !Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość niską awaryjność oraz przyzwoitą kulturę pracy i dobra dynamikę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niska awaryjność
  • łatwość montażu LPG

-Wady

  • wysoki poziom spalania
  • awarie pompy wody
  • głośna praca przy wyższych obrotach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

silnik 4G18 - 2004-2008r 98KM hydrauliczna regulacja zaworów

silnik 4G92 - 90KM 103KM 113KM ręczna regulacja zaworów

Średnia (głosów 2):
(8.2)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Lucas19.07.2018
Opinia:Porządny silnik godny polecenia. Średnie spalanie w cyklu mieszanym to trochę poniżej 7,5l /100 km aczkolwiek w trasie przy spokojnej jeździe da radę zejść do poniżej 6 a mój rekord to średnio 5,5l na dystansie 1000 km więc nie jest źle. Dynamika taka sobie ale o dziwo nie gorsza od konkurencji co niby ma 15 koni 5 Nm więcej przy tej samej pojemności i wadze auta. Jeśli chodzi o problemy jakie z nim miałem to wymiana miski olejowej która ... skorodowała oraz uszczelki pod pokrywą zaworów. Raz trzeba było przeczyścić przepustnicę a czasem gwiżdże alternator. Trzeba kontrolować stan oleju ponieważ jest go mało (3,3l wg danych producenta) a jakiekolwiek wycieki z przyczyn które podałem powyżej powodują że może go w końcu braknać. Na plus fakt, że pasek rozrządu jest krótki (mniejsza szansa na przedwczesne zerwanie lub przeskoczenie ząbków) i nie ma w swoim obiegu pompy wody. Sama jego wymiana też jest względnie tania w porównaniu z popularną konkurencją. Kolejna ciekawostka - mimo że są 4 zawory na cylinder (regulacja hydrauliczna!) to jest tylko jeden wałek rozrządu. Podobno dźwięk jest przez to milszy dla ucha :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Lancer / 98 KM

Rocznik / Przebieg: 2004 / 182000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

T27.12.2017
Opinia:Bardzo trwały i bezproblemowy silnik. Jeżdżę na instalacji LPG 30 tyś km i sprawdza się super. Jedyne uwagi mam do agregatów silnika: Stanął Alternator (alternator + paski około 500 zł) i sprzęgło klimatyzacji (1000 zł total). Ogólnie polecam dla osób, które chcę mieć niezawodny samochód z niezawodnym silnikiem. Trzeba pamiętać i pilnować rozrządu co 90 tyś.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Lancer/98

Rocznik / Przebieg: 2005

Średnie spalanie: 8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Grzegorz 08.08.2019
Przejechałem Lancerkiem 200tys w tym 120tys na LPG STAG. Bez problemów!

Najnowsze komentarze

Grzegorz
08.08.2019
0
Przejechałem Lancerkiem 200tys w tym 120tys na LPG STAG. Bez problemów!