Silniki Mitsubishi - Silnik 2.4 16V MIVEC 4G69

Wyświetleń: 17440
MotoBenzyna

Silniki Mitsubishi

Mitsubishi

Silnik 2.4 16V o mocy 163KM maiła zastosowanie w samochodach Mitsubishi Outlander czy Grandis.Konstrukcja Japońska w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy świetną dynamiką oraz jak na moc oraz pojemność przyzwoitym poziomem spalania.Jednak musimy pamiętać że auto z tym silnikiem są raczej przeznaczone na trasy, gdzie spalanie oscyluje w granicach 8L ,niestety w mieście już nie jest tak wesoło bo spalanie dochodzi nawet do 15L!!! Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 15 tys/km.Niestety serwis nie należy do tanich,po za klasycznymi wymianami olejów i filtrów musimy pamiętać o wymianie rozrządu który jest na pasku a jego interwał  przypada na 90tykm.Nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie,również wymiana rozrząd nie należy do tanich w którego skład wchodzą (dwa paski i napinacz hydrauliczny). Minusem jest zła współpraca jednostki z instalacja LPG, również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 45tys/km !!! Po za tymi mankamentami silnik  jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • drogi serwis
  • kosztowne części
  • droga wymiana rozrządu
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(8.0)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Mitsybishi Grandis12.11.2019
Opinia:Jak kolega, silnik pracuje w Grandisie zrobiłem nim 110 tyś km na gazie, sprawuje się świetnie instalacja KME, podstawowe części są dostępne, większość żeczy robię sam więc serwis nie wychodzi drogo, generalnie nic się nie psuje tylko eksploatacyjne żeczy wymieniam, zawory upierdliwe sle podczas kontroli już 2 razy , nie siadają jak bym się spodziewał, a olej trochę wciąga bo lubi wysokie obroty, szkoda że nie jest w automacie, polecam z czystym sumieniem, o ile ma wiarygodny przebieg, myślę że 500000km spoko zrobi, pozdrawiam
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Cichy, trwały, dosyć oszczędny,
Wady:Rozrząd na pasku, trzeba kontrolować zawory na wszelki wypadek, ale prosta regulacja

Odmiana silnika: 165

Rocznik: 2005

Przebieg: 280000

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Daniel27.08.2017
Opinia:Mam Grandisa z tym silnikiem z 2004 roku i jestem zadowolony. Bzdurą jest że źle znosi gaz. Wręcz przeciwnie. Dobrze założone lpg spala się tak że nie wydziela tego nie raz charakterystycznego zapachu. Mocy nie ubywa chociaż zdarza mu się ,,leniwy zapał". Za to jest cichutki a kiedy trzeba to drapie wydech. Samo auto jest godne polecenia. Tylko trzeba uważać na skrzynię biegów.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Grandis 168 KM

Rocznik / Przebieg: 2004r. 250000km

Średnie spalanie: 11 l/100km