Silniki Mitsubishi - Silnik 1.6 16V 4G92P

Wyświetleń: 4857
MotoBenzyna

Silniki Mitsubishi

Mitsubishi

Silnik 1.6 16V o mocy 90KM,103KM oraz 113KM którą najczęściej spotkamy w Mitsubishi Carisma I II  oraz Colt.Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 90tys/km .Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak cewki zapłonowej,przy większych przebiegach awarie uszczelki pod głowicą.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części na rynku są dostępne w przyzwoitych cenach. W silniku jest możliwość montażu instalacji LPG jednak musimy pamiętać o zastosowaniu Lubryfikacji jak również pamiętać o konieczności regulowania luzów zaworowych.Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość niską awaryjność oraz przyzwoitą kulturę pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

-Wady

  • słaba dynamika
  • awarie uszczelki pod głowicą po wyżej 200.tys/km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.4 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(9.1)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Carisma 25.11.2019
Opinia:Silnik pancerny od nowości na 5w40 żadnego brania oleju i wycieków. a nie polskie mity 200 tyś i mineralny leją a potem im popychacze klepią i zażynają te silniki
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:trwałość

Odmiana silnika: 1.6 66kw

Rocznik: 1996

Przebieg: 360.000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Mistubishi Carisma 25.11.2019
Opinia:Trwały nie przysparza mi problemów, z racji jego wieku spoglądam pod maske raz na jakiś czas ale żadnych płynów nie ubywa.Czyszczenie przepustnicy czy wymiana świeć to przyjemność przy takiej konstrukcji wszystko na wierzchu , Zawory też samemu reguluje ;D Cały czas na LPG stag 200
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:trwałość,Prostota

Odmiana silnika: 4G92 66KW

Rocznik: 1997

Przebieg: 349000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Waldek20.01.2018
Opinia:Jak na razie same plusy zero awarii a przebieg dochodzi do 250tys/km,na dzień dzisiejszy po za klasycznym serwisem nie dołożyłem nic do auta.Silnik jest trwały i przyzwoicie pali jak na wielkość auta 8l minus to trochę za słaby,na trasie przy wyprzedzaniu redukcja i gaz.Ale po za tym bardzo ładnie chodzi pali na dotyk i nie sprawia problemów.Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Carisma II 1.6 103KM

Rocznik / Przebieg: 2004 246.000km

Średnie spalanie: 8 l/100km