Silnik 1.6 16V o mocy 90KM,103KM oraz 113KM którą najczęściej spotkamy w Mitsubishi Carisma I II oraz Colt.Konstrukcja silnika bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 90tys/km .Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak cewki zapłonowej,przy większych przebiegach awarie uszczelki pod głowicą.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części na rynku są dostępne w przyzwoitych cenach. W silniku jest możliwość montażu instalacji LPG jednak musimy pamiętać o zastosowaniu Lubryfikacji jak również pamiętać o konieczności regulowania luzów zaworowych.Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość niską awaryjność oraz przyzwoitą kulturę pracy.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.
Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.4 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 1.6 66kw
Rocznik: 1996
Przebieg: 360.000
Śr. spalanie: 9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 4G92 66KW
Rocznik: 1997
Przebieg: 349000
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Carisma II 1.6 103KM
Rocznik / Przebieg: 2004 246.000km
Średnie spalanie: 8 l/100km