Silniki Mitsubishi - Silnik 3.8 V6 24V 6G75 MIVEC

Wyświetleń: 8587
MotoBenzyna

Silniki Mitsubishi

Mitsubishi

Silnik 3.8 V6 24V o mocy 250KM miał zastosowanie w Mitsubishi Pajero IV.Konstrukcja Japońska w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC która pochodzi z rynku amerykańskiego. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy świetną dynamiką oraz jak na moc oraz pojemność przyzwoitym poziomem spalania.Jednak musimy pamiętać że auto z tym silnikiem są raczej przeznaczone na trasy wtedy spalanie jest do przyjęcia ,niestety w mieście już nie jest tak wesoło. Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 15 tys/km.Niestety serwis nie należy do tanich,po za klasycznymi wymianami olejów i filtrów Nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie.Ogromnym plusem jest dobra współpraca z instalacjami LPG.Siilnik  jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy a oraz trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra jednostka
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(8.7)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Eclipse 4G20.07.2020
Opinia:Posiadam silnik 3.8L V6 w modelu ECLIPSE..
Póki co mam przebieg ok. 200 tyś km, kompletnie żadnych problemów, poza tym że w mieście mam ok. 12-14L spalania... No ależ kto patrzy na spalanie, skoro oczekujesz sportowego charakteru od auta z mocą ponad 260KM i pięknym pomrukiem, który niesamowicie wkręca się na obroty ..:-))
Ważne aby kontrolować olej, proponuję zmieniać co 7- 8 tyś KM jeśli lubicie wysokie obroty.. Małą bolączką są sondy lambda i poduszki silnika bo to przecież prawie 4 litry ..Poza tym typowa eksploatacja japońca, bez większych wydatków..
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Bezawaryjny, wysoka kultura pracy
Wady:brak części zamiennych, spore koszty w ASO spalanie stosunkowo wysokie

Odmiana silnika: 263

Rocznik: 2007

Przebieg: 200 000

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Mitsubishi Pajero IV14.11.2019
Opinia:Używam auto od półtora roku. Silnik naprawdę przyjemny w odbiorze. Kręci się chętnie i oddaje moc z przyjemnym pomrukiem. Z awarii miałem oberwaną klapę wirową, która wpadła do cylindra. Okazało się, że nie jest tragicznie i po zrobieniu głowicy silnik dalej śmiga uprzyjemniając każdy dzień użytkownika. Trzeba pilnować oleju bo mało wchodzi, a każdy ubytek poniżej minimum może spowodować konsekwencje (drogie). Poza tym rozrząd na pasku, i dobrze, przynajmniej regularnie trzeba tam zaglądać i zmieniać. Tam gdzie są łańcuchy użytkownicy traktują to jako rozwiązanie wieczne. Koszt wymiany ok 400 zł części + robota. Spalanie na LPG między 16, a 20 l/100km. Dla jednych dużo, dla drugich mało. Kupiłem auto z przebiegiem 276000 km teram mam 373000 km. Jak do tej pory nie miałem lepszego silnika w aucie. Silnik idealny na trasę
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Trwałość Koszty utrzymania Tolerancja LPG
Wady:Każdy jakieś ma KLAPY WIROWE

Odmiana silnika: 6G75

Rocznik: 2006

Przebieg: 373000

Śr. spalanie: 18.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Olaf05.11.2017
Opinia:Mitsubisi Pajero 3.8 każdy się zastanawia jak to auto pali ,no dużo pali bo auto duże i silnik duzy nawet 25 l na 100km ale jak się jeździ spokojnie to dochodzi się do spalania 11-12 l .Silnik pracuje przepieknie jak to siniki V6 piękne pomruki przy dodawaniu gazu,auto przywiozłem z zagranicy świadomie chciałem taki piękny mocny silnik.Na trasie to istna radość z jazdy na spalanie nie patrzę bo nie po to kupowałem żeby sprawdzać spalanie.Za to silnik totalnie bezawaryjny nic z nim nie robiłem i nie miałem problemów.Koszty utrzymania w większości pochłaniają tankowania nic po za tym,oleje i filtry w każdym aucie się wymienia.Super mocny i pięknie pracujący silnik.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mitsubishi Pajero 250KM

Rocznik / Przebieg: 2007 r 190.000 tys/km

Średnie spalanie: 12 l/100km