Silniki Mitsubishi - Silnik 2.0 16V 4B11 MIVEC

Wyświetleń: 29787
MotoBenzyna

Silniki Mitsubishi

Mitsubishi

Silnik 2.0 16V o mocy 147KM maiła zastosowanie w samochodzie Mitsubishi Outlander.Konstrukcja Japońska w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy niezłą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Jednak musimy pamiętać że auto z tym silnikiem lubi wysokie obroty wtedy jest dynamiczny i dobrze się zbiera co przekłada się na wyższe spalanie.Jednostka lepiej spisuje się na trasie gdzie spalanie oscyluje w granicach 8L ,niestety w mieście już nie jest tak wesoło bo spalanie dochodzi nawet do 12L!!!Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG choć nie wszyscy ją zalecają,jednak jeżeli się już zdecydujemy to trzeba wybrać instalację z wyższej półki oraz montować w wykwalifikowanej firmie.Silnik  jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz niska awaryjnością.Dodatkowym atutem jest zastosowanie łańcucha rozrządu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu
  • optymalny poziom spalania

-Wady

  • drogie części
  • drogi serwis
  • wysokie spalanie w mieście

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0-5.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(9.0)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 66

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Outlander III16.02.2020
Opinia:Silnik starej daty, bezproblemowy i w miarę oszczędny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Kultura pracy, niezłe spalanie, niezawodność

Odmiana silnika: 150/2.0 4J11

Rocznik: 2019

Przebieg: 10000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Marek19.02.2018
Opinia:Silnik bezproblemowy. Wolnossący, moc 150 koni absolutnie wystarczająca do napędu dużego SUV-a z napędem 4wd. Kultura oraz charakterystyka pracy w połączeniu z automatem CVT rewelacja! Spalanie najniższe 6,3l/100km maksymalnie 12l/100km w zakorkowanej Warszawie. Start-Stop nie używam, w okresie zimowym 4wd AUTO spalanie średnie ok8l/100km.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mitsubishi Outlander 2.0 cvt MIVEC / 150km

Rocznik / Przebieg: 2017 / 11737

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Grzesiek03.09.2017
Opinia:Zero problemów z silnikiem oraz jego podzespołami,do dnia dzisiejszego po przejechaniu 180tys km nie zanotowałem żadnych awarii.CO do pracy silnika jest praktycznie idealna dobra moc,dobre przyspieszenie, praca równa cicha nawet na wysokich obrotach.Jest to konstrukcja japońska nie żaden chłam.Jestem mile zaskoczony spalaniem bo średnio wychodzi około 9L na maksymalnie ponad 12l na trasie gdzieś w okolicy 6-7L jak na takie auto wielkość i masę to wynik super.Minus to koszty serwisu ale są do przeżycia.Polecam bardzo dobry silnik pod każdym względem .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Outlander/147KM

Rocznik / Przebieg: 2010r/

Średnie spalanie: 9 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Piotr 08.08.2018
Potwierdzam, że jest to wystarczająco optymalnie dobrana jednostka zarówno do miasta jak i na trasę. Mój zużywa średnio ok.8,2 l/100. Polecam.

Najnowsze komentarze

Piotr
08.08.2018
0
Potwierdzam, że jest to wystarczająco optymalnie dobrana jednostka zarówno do miasta jak i na trasę. Mój zużywa średnio ok.8,2 l/100. Polecam.