Silniki Volvo - Silnik 2.5 T5 20V B5 254T3

Wyświetleń: 13421
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.5 20V o mocy 220KM miał zastosowanie w wielu modelach Volvo takich jak S40/V50. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka niestwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km!!! Awaryjność jest na niskim poziomie lecz nie jest wolna od awarii. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy-zabrudzenia (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł). Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 20V jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • możliwość montażu LPG

-Wady

  • wysokie koszty serwis
  • wysokie koszty części
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(8.1)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Odradzam!

Mondeo MK421.10.2019
Opinia:Dynamika silnika rewelacja, po awarii układu chłodzenia panewka przekręcona i silnik do remontu. Dziwne, że tylko w Fordach, jakby z innego stopu blok odlany. Spalanie LPG też ok, ale po awarii i remoncie oszczędności poszły w niepamięć. Silnik fajny, acz ryzykowny, niewielu jest ludzi umiejących zdiagnozować pierwsze oznaki prowadzące do uszkodzenia.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 220 Huba

Rocznik: 2007

Przebieg: 195400

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(7.7)

Odradzam!

Sined27.12.2018
Opinia:Rewelacyjne odczucia z jazdy, niestety kosztem bardzo dużej bolączki - zachęcam do poczytania forum Volvo i Ford gdzie właśnie B5254T ma poważną awarię czyli pękający blok pomiędzy 1 i 2 cylindrem. Nikt o tym nie pisze, ale w praktycznie na forach zagłebiając się jest sporo przypadków Fordów Mondeo i Smax oraz Focus ST oraz Volvo z B5254T3 po pęknięciu bloku. Ze starych nie pasują (inne mocowanie osprzętu), sam blok ledwie osiągalny, firmy oferują jego regenerację (rozrzut od 3 do 8 tysiecy). Poza tym brak większych zauważalnych wad, turbina w zależności od użytkowania wytrzymuje 150-250 tys, regeneracja stosunkowo niedroga. Gdyby nie pękające bloki byłby nadal dobry silnik - niestety oszczędności da się zauważyć.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: B5254T3

Rocznik / Przebieg: 2007

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

darek19.10.2017
Opinia:Silnik rewelacyjny,idealny na długie dystansy cichy mocny lubiący jak się mu ciśnie,co ważne nie męczy się.Minus koszty serwisu i spalanie które spędza sen z powiek średnio 10L to zdecydowanie za dużo,niestety tym silnikiem nie da się jeździć ekonomicznie bo tylko się dotknie pedał gazu auto idzie jak burza a za ty wir w baku.Zero problemów z układem wtryskowym ,turbiną sprzęgłem bardzo trwały bezawaryjny.Polecam naprawdę daje dużo frajdy z jazdy .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Volvo V50 2.5 T5 220KM

Rocznik / Przebieg: 2008/ 260.000km

Średnie spalanie: 10 l/100km