Silniki Volvo - Silnik 3.2 V6 24V B6 324S

Wyświetleń: 23955
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 3.2 T6 o mocach 238KM-245KM miał zastosowanie w wielu modelach Volvo takich jak S80, V70, XC60 i XC90. Konstrukcja opracowana przez Forda i przebudowana przez inżynierów Volvo. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy, która nie stwarza większych problemów użytkownikowi. Awaryjność jej jest na niskim poziomie!!! Do drobnych awarii można zaliczyć sondę lambdę oraz świece zapłonowe. Silnik nie należy do tanich w użytkowaniu począwszy od spalania, które jest na poziomie 12-15 l w zależności od modelu auta w którym się znajduje. Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG pod warunkiem dobrej kondycji silnika oraz profesjonalnego montażu z odpowiednim doborem instalacji. Również serwis oraz części do tej jednostki nie należy do tanich tak  jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.2 T6 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • wysokie koszy serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.3)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Xc70 3.2 awd29.12.2019
Opinia:Silnik z ostatnich porządnych silników 6-cylindrowych. Aksamitna praca a co za tym idzie cisza wewnątrz auta. Spalanie od 9 litrów benzyny przy bardzo spokojnej jeździe do nawet 16 po mieście. Jeśli chodzi o awaryjność to polecam zmniejszyć częstotliwość wymian oleju o połowę A wtedy będziecie cieszyć się bezawaryjnoscią.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:Brak kłopotliwego osprzętu (turbo itp)
Wady:Utrudniony dostęp do czegokolwiek może po za świecami zapłonowymi. Brak znajomości jednostki wśród mechaników.

Odmiana silnika: 243

Rocznik: 2010

Przebieg: 178

Śr. spalanie: 13 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Volvo XC 70 3.2 AWD II generacji 20.12.2019
Opinia:Ten i tylko ten silnik wchodzi w grę w rocznikach od 2008 do 2016. Dlatego też kupiłem XC 70 w przed liftowej wersji bo w polifcie już nie występował ten zacny motor. Zadowolony użytkujě od 2 lat robiąc 30000 km rocznie, głównie w mieście jak i w terenach górskich. Minie sporo lat nim zdecyduję się zmienić auto na nowsze i już teraz wiem, że za tym silnikiem będę tęsknić.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Bezawaryjność, kultura, tolerancja LPG, trwały rozrząd.
Wady:Koszty robocizny podczas serwisu, głównie ze względu na trudność dostępu ze względu na znikomą ilość miejsca.

Odmiana silnika: 238 KM/320 Nm/B6324S

Rocznik: 2008

Przebieg: 228000

Śr. spalanie: 10.6 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Marek16.12.2017
Opinia:3.2 to R6 a nie V6 . A tak poza tym to świetny silnik
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: volvo s80

Rocznik / Przebieg: 2008/212.000

Średnie spalanie: 14 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Robert11.09.2017
Opinia:Swietny silnik pod każdym względem ale nie dla każdego,jak ktoś myśli że po zakupie tylko jazda to się zdziwi koszty użytkowania są dosyć drogie sam serwis to wydatki w tysiącach przy tym jak trafi się awaria to już byle kto nie zrobi.Miałem problem bo zaświeciła się kontrolka i do serwisu okazała się że jakaś sonda i parę stówek nie moje.Spalanie też nie należy do niskich a jak się przyciśnie to wir w baku,i wizyta na stacji i znowu parę stówek.To te smutne kwestie,a teraz samo dobro,silnik rewelacja piękna praca,cicho we wnętrzu dynamika na najwyższym poziomie,przyspieszenie elastyczność wszystko na najwyższym poziomie.Nie zamieniłbym tego silnika na żaden inny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Volvo S80 3.2 24V 238KM

Rocznik / Przebieg: 2008r/190.000

Średnie spalanie: 10 l/100km