Silniki Hyundai / Kia - Silnik 1.25 16V MPI 75/84KM (G4LA)

Wyświetleń: 23222
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

HyundaiKia

Silnik 1.25 16V Kappa o mocach 75-84KM z oznaczeniem Kappa G4LA został wprowadzony na rynek w 2013 roku. Jednostka przeznaczona do napędu samochodów segmentu A i B takich jak Hyundai i10, i20. Konstrukcja o całkowicie nowej, bardzo zaawansowanej technologii w której zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań. Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Jedną z bardziej z zaawansowanych technologi jest zastosowanie nowego układu rozrządu. Obecnie jest napędzany cichobieżnym łańcuchem rozrządu, zastępując tradycyjną wersję rolkową a jego wymiana jest bezterminowa!!! Regulacja zaworów jest hydrauliczna co jest dużym plusem dla użytkowników. Za sterowanie silnika odpowiadają dwa 16-bitowe mikroprocesory taktowne zegarem 32MHz. Co do kultury pracy tej jednostki jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • łańcuch rozrządu z bezterminową wymianą

-Wady

  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.3)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
6.5/10
Głosy według opinii użytkowników:22

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 63

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

Hyundai i20 II FL22.04.2020
Opinia:UWAGA ! WADA FABRYCZNA
Silnik posiada celowo beznadziejną charakterystykę pracy przepustnicy podczas ruszania
Samodzielnie podbija obroty na półsprzęgle, przy czym gdy wdusza się mu gaz na półsprzęgle aby dynamicznie ruszyć - nie ma takiej możliwości - KOMPUTER DŁAWI WYCHYLENIE PRZEPUSTNICY
W żadnym innym wypadku (np. jazda 50km/h i gaz do podłogi) przepustnica nie jest już dławiona - samochód wtedy jest względnie dynamiczny i dobrze reaguje na gaz w podłogę
Nie ma możliwości bezpiecznie zrywnie (np. z delikatnym uślizgiem kół) ruszyć z postoju
Samochód za każdym razem rusza jak emeryt - nie jest to odosobniony przypadek
Posiadam inne samochody z elektroniczną przepustnicą - można normalnie dynamicznie ruszyć bez żadnego problemu - w tym modelu niestety producent wypuścił bubla
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
2.0/10
Zalety:Mało pali Prosta konstrukcja
Wady:Niebezpieczna charakterystyka przepustnicy "fly by wire" Kia Picanto 1.1 starszej generacji lepiej rusza ze świateł Samochód jest niebezpieczny / bardzo denerwujący na codzień pod względem dynamiki ruszania / jazdy na półsprzęgle

Odmiana silnika: G4LA

Rocznik: 2019

Przebieg: 18000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.3)

Odradzam!

KIA Rio17.02.2020
Opinia:silnik przypomina małe silniki VW, budzi się pow. 3tys. obrotów, pow. 4tys. czuć, że to mały motorek, który już słabo reaguje na gaz
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:niskie spalanie
Wady:hałas pow. 4tys. obrotów, wrażliwy na jakość paliwa

Odmiana silnika: 1.2 16V 84 KM

Rocznik: 2019

Przebieg: 18000

Śr. spalanie: 5.8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

sebaastian22.02.2018
Opinia:Codziennie blisko 30 km po miescie zwawo startuje i sie prowadzi jak na takie malenstwo. Zasiada głownie zona ale i mi sie tez udaje!!! No i b.łatwe parkowanie w porownaniu z moja Mazda 6 2.2 MZR-CD (163KM)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1,25 R4 Kappa MPI DOHC 87 KM

Rocznik / Przebieg: 2012 / 49 000 km

Średnie spalanie: 5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Marcin14.02.2018
Opinia:Bardzo przyzwoity samochód do jazdy miejskiej,niskie spalanie to jego największy atut silniczek jest bardzo cichy i dosyć żwawy.Mankamentem może być jazda na wyższych obrotach i przy prędkościach ponad 100km/h.Awaryjność zerowa do dnia dzisiejszego nic nie wysiadło wszystko pracuje jak należy,pali na dotyk.Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: i20 I 1.2 78KM

Rocznik / Przebieg: 2010r 127tys

Średnie spalanie: 6 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki z rodziny Epsilon (1997-2008)

Silniki z rodziny Epsilon iRDE (2004-2016)

Silniki MPI z rodziny Kappa (od 2008)

Silniki GDI z rodziny Kappa (od 2016)

Silniki z rodziny Alpha (1991-2005)

Silniki z rodziny Alpha II (2000-2012)

Silniki MPI z rodziny Gamma (od 2006)

Silniki GDI z rodziny Gamma (od 2010)

Silniki z rodziny Beta (1994-2003)

Silniki z rodziny Beta II (2001-2011)

Silniki GDI z rodziny Nu (od 2010)

Silniki z rodziny Theta (2004-2015)

Silniki GDI z rodziny Theta (od 2011)

Silniki z rodziny Delta (1998-2010)

Silniki z rodziny Mu (2005-2011)

Silniki z rodziny Lambda (od 2006)