Silniki Suzuki - Silnik 1.0 12V BoosterJet K10C

Wyświetleń: 18182
MotoBenzyna

Silniki Suzuki

Suzuki

Silnik 1.0 BoosterJet o mocy 111KM  z momentem obrotowym 170 Nm przy 2000-3500 obr./min wyposażony w Turbo renomowanej firmy IHI.Był montowany od 2016 roku w modelach Suzuki Baleno, S-Croos oraz Swift.Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem paliwa bezpośrednim współpracująca z 5-biegową skrzynią.Konstrukcja silnik została oparta na sprawdzonej i bezawaryjnej jednostce 1.0 (K10B), która przeszła szereg modyfikacji.Konstruktorzy Suzuki przy opracowaniu silnika  postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji w tym przypadku EURO6.Zastosowano nowoczesny układ wtryskowy z sześciotworowymi wtryskiwaczami którego zadaniem jest lepsza wydajność i oszczędność.Dla przykładu Suzuki Baleno w teście na 100km potrzebował 4.7L to wyśmienity wynik.Silnik BoosterJet jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie co przekłada się na bardzo dobre osiągi przy niskim poziomie spalania.Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani dobrą kulturą pracy,dynamiką oraz niskimi kosztami utrzymania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • dobra kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania
  • hydrauliczna regulacja zaworów

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 91

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 51

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Piotr14.05.2018
Opinia:Nie bójcie się tego silniczka bo niema czego,silnik bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny lubi wysokie obroty wtedy czyje się najlepiej.Turbinka daje swoje lekki naciśnięcie na gaz autko zbiera się natychmiast,dziw bierze że taki mały silniczek tak żwawo chodzi.Na papierze to wygląda nie specjalnie ale za kierownicą jest bardzo dobrze,jestem bardzo zadowolony.Spalanie średnio wychodzi 7l w mieście maksymalnie to 8.5l ale to przy dużych korkach,wogólę auto i silnik jest idealny do ruchu miejskiego,szybki zrywny i dosyć elastyczny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Suzuki SX4 111KM

Rocznik / Przebieg: 2016 r 47.tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 quadalcanal 28.03.2019
mam ten silnik w swifcie z 2017. podniosłem moc z 111 na 134 KM. do oleju dolewam dwusiarczek molibdenu a do paliwa specjalny dodatek z Niemiec. moc= 147 KM. w porównaniu do innych trzycylindrowych nie drga i ma ogromną moc. nie zużywa oleju. przy dynamicznej jeździe pozamiejskiej pali max 6L. nie chce innego samochodu...

Najnowsze komentarze

quadalcanal
28.03.2019
0
mam ten silnik w swifcie z 2017. podniosłem moc z 111 na 134 KM. do oleju dolewam dwusiarczek molibdenu a do paliwa specjalny dodatek z Niemiec. moc= 147 KM. w porównaniu do innych trzycylindrowych nie drga i ma ogromną moc. nie zużywa oleju. przy dynamicznej jeździe pozamiejskiej pali max 6L. nie chce innego samochodu...