Silniki Alfa Romeo - Silnik 1.4 8V Boxer 90KM

Wyświetleń: 2703
MotoBenzyna

Silniki Alfa Romeo

Alfa

Silnik 1.4 8V Boxer 90KM występował w latach 90-tych i miał zastosowanie w samochodach Alfa Romeo 145 oraz 146.Jednostka ze względu na dużą awaryjność została wycofana na rzecz odmiany Twin Spark.Do najbardziej problematycznych usterek trzeba zaliczyć problem z układem korbowo-tłokowym,awariami pompy paliwa oraz oleju która doprowadza do poważnej usterki zatarcia jednostki.Dodatkowo trzeba pamiętać że nie każdy mechanik podejmie się naprawy tego silnika a części też nie są dostępne od ręki.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • bardzo ładne brzmienie

-Wady

  • awarie układu korbowo-tłokowego
  • awarie pompy oleju
  • awarie pompy paliwa
  • wysoki poziom spalania
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie paska klinowego
  • bardzo drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po.60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.0/4.7 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 20.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię