Silniki Alfa Romeo - Silnik 1.6 8V Boxer 103KM

Wyświetleń: 2592
MotoBenzyna

Silniki Alfa Romeo

Alfa

Silnik 1.6 8V Boxer 103KM występował w latach 90-tych i miał zastosowanie w samochodach Alfa Romeo 145 oraz 146.Jednostka ze względu na dużą awaryjność została wycofana w 1997 roku na rzecz odmiany Twin Spark.Silnik może pochwalić się dobrą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy niestety uchodzi za bardzo paliwożerny oraz awaryjny.Do najbardziej problematycznych usterek trzeba zaliczyć problem z układem korbowo-tłokowym,awariami pompy paliwa oraz oleju która doprowadza do poważnej usterki zatarcia jednostki.Dodatkowo trzeba pamiętać że nie każdy mechanik podejmie się naprawy tego silnika również części nie zawsze są dostępne od ręki.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • bardzo ładne brzmienie

-Wady

  • awarie układu korbowo-tłokowego awarie pompy oleju
  • awarie pompy paliwa
  • wysoki poziom spalania
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie paska klinowego
  • bardzo drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po.90.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 20.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię