Silniki Alfa Romeo - Silnik 2.0 8V Twin Spark 141KM

Wyświetleń: 2439
Silnik 2.0 8V Twin Spark 141KM

Silniki Alfa Romeo

Alfa

Silnik 2.0 8V Twin Spark o mocy 141KM był stosowany w samochodzie  Alfa Romeo 155 oraz 164KM w latach 1992-1997. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka  8-zaworowa oparta na konstrukcji żeliwny od Fiata uważana jest za bardzo trwałą jedynie przy bardzo dużych przebiegach może zawodzić osprzęt.Przy większych przebiegach może zdarzyć się awaria panewek ale jest to rzadkość., najczęściej problematyczny jest osprzęt w samochodach bardzo mocno wyeksploatowanych i nie odpowiednio serwisowanych.Dodatkowo musimy liczyć się z dużym poborem oleju nawet ponad 2 litrów na 10 tys/km !!! Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z nie małym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać że silniki Twin Spark trzeba regularnie  serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • duży pobór oleju
  • ze względu na duże przebiegi możliwe poważne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 20.000 km.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię