Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.2 16V TSI 105KM (EA211)

Wyświetleń: 5773
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 TSI/TFSI o mocy 105KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia 3. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarką oraz rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada po 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję 8-zaworwoą o oznaczeniu EA11. Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak - rozciągający się łańcuch rozrządu który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus, które oscyluje w granicach 6-7L przy dosyć dynamicznej jeździe. Mówimy tu jednak o samochodach segmentu B. W klasie wyższej już nie jest tak kolorowo, masa auta daje się we znaki co przekłada się na spalanie. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • niska awaryjność

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.6-3.9 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

######################################################################################

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Średnia (głosów 3):
(7.4)
Trwałość
6.7/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.7/10
Głosy według opinii użytkowników:21

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

VW Golf 725.02.2020
Opinia:Silnik w Golfie 7 zaskakująco dynamiczny jak na deklarowaną moc, fajnie ciągnie już od samego dołu, wystarczy 1100 obr., Nie trzeba go więc wysoko kręcić, jedynie do 2500 obr. a to przekłada się na niskie spalanie.
Jak u mnie po mieście spalanie, około 6,5 - 7,0, na trasie nieco więcej bo zwykle to autostrada i prędkości ok. 150-160, więc spalanie ok. 8,5 litra. W spokojnej trasie przy prędkościach 90-100km/h czyli tak jak zwykle wygląda jazda krajówką, można zmieścić się bez problemu w 5 litrach.
Kupując auto jako nowe nieco obawiałem się TSI, po jego kiepskiej opinii w Golfie 6 lub Passacie B7, natomiast przekonałem się, że silniki EA211, poza niewielkim zużyciem oleju to naprawdę niezawodne i godne polecenia jednostki.
Mój ma już 160tyś. i oprócz regularnych wymian oleju w ASO, co ok. 30tyś., nic z nim się nie działo.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:- dynamiczny (jak na taką moc i pojemność) - niskie spalanie - cicha praca
Wady:- spalanie oleju (ok. 0,5 litra co 5000 km) - wibracje zaraz po odpaleniu przez Start-Stop

Odmiana silnika: 105KM

Rocznik: 2015

Przebieg: 160 000

Śr. spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

VW17.02.2018
Opinia:Nie polecam silnik faktycznie jeden jedyny z TSI który jedzie poważnie jedzie niestety TSI na flotę to porażka mając 14 w firmie zastanawiamy się jak to upłynnić nie oszukując potencjalnych klientów wciskając im ciemnotę jak dziady z salonu cytując już zaprzyjaźnionego pracownika działu obsługi VW "panie bierz pan to jest cudo jak to przyśpiesza jak to pracuje" szczerze strzelamy sobie teraz w stopę tym komentarzem bo posiadamy 14 takich aut ale serio ten silnik to nie Fiatowski T-jet niemcy swoim TSI dali ciała to wysilone niedopracowane maszynki nie nadające się praktycznie do niczego po przekroczeniu magicznych 100tyś auto nie ma tchu to jest kpina olej zaczyna być wypijany nie służy już do smarowania tak zachowują się auta po 100tyś? sorry ale czara goryczy się przelała. ;( dlatego następne auta na flotę to Fiat! sorry ale VAG idzie ostro w dół produkując coraz większy szmelc. Pozdrawiam kumatych
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.2 105 TSI

Rocznik / Przebieg: 2013

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Skoda Octawia III16.10.2017
Opinia:Silnik mam w firmowej Skodzie Octavia III z 2014 roku przebieg 175tys.Do dzisiaj zero problemów jazda praktycznie trasa i trochę miasto,spalanie w granicach 6.2L przy dosyć dynamicznej jeździe ale też zdarza się że spali 7 L miasto maks 8l.Koszty sprowadzają się do serwisu ASO jedynie oleje,filtry,klocki tarcze, i to wszystko.Maiłem wcześniej Focusa Ecoobost i powiem tak silniki podobne w reakcji na pedał gazu Ford bardziej elastyczniejszy ale ten tak jakby bardziej dynamiczny.Jakbym maił wybierać wybrałbym Skodę.Silnik jest bardzo chichy dobrze wchodzi na obroty jest elastyczny co daje frajdę z jazdy.Naprawdę fajny silnik o dobrych parametrach i tu można śmiało stawać w szlanki z Dieslem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2 TSI 105KM

Rocznik / Przebieg: 2014r 175.000km

Średnie spalanie: 6.2 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)