Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.4 16V TSI 122KM (EA111)

Wyświetleń: 3464
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen
Silnik 1.4 TSI o mocy 122KM miał debiut w roku 2006, to bardzo nowoczesna konstrukcja.Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, intercooler, turbosprężarkę oraz łańcuch rozrządu. Wszystko to miało wpłynąć na wysoką kulturę pracy oraz dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Pod tym względem konstruktorzy z pod znaku VW osiągnęli zamierzony cel, jednostka spisuje się rewelacyjnie jest dynamiczna i oszczędna. Niestety nikt nie przypuszczał, że będzie tak awaryjna !!! Odmiany silnika z początku produkcji cierpiały na awarie napinacza łańcucha rozrządu oraz jego rozciąganie ponadto trzeba zwrócić uwagę na awarie sprzęgięłka magnetycznego pompy wody oraz pękające tłoki i pierścienie!!! Po 2010 rok silnik został w wielu kwestiach poprawiony a jego usterkowość zmalała. Pamiętać jednak trzeba, że każdy silnik wymaga odpowiedniego serwisowania i przed zakupem warto sprawdzić jego historię oraz przebieg.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • dostępność cześci

-Wady

  • silnik z pierwszych lat produkcji dość awaryjny
  • problem z łańcuchem rozrządu
  • pękające tłoki
  • awarie sprzęgiełka magnetycznego

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

SKODA Ocavia 2FL Combi28.06.2019
Opinia:Silnik z 04.2010, przy przebiegu 46tyś./6lat zaliczył grzechotanie łańcucha, wymiana w ASO i cisza. Obecnie ma 80yś /9lat i jak na razie bezawaryjny, 2-3sekundy wolno postuka jak każdy 1,4TSI EA111 (prawdopodobnie wariator musia nabrać ciśnienia oleju) i jest cichutka praca. Bardzo dynamiczny, ładnie się zbiera od 1700ob.min, spalanie: do90km/h=4,8l, do 110km/h=5,5l, do 140km/h=7l, miasto=8l. Wymiana oleju co rok=śrenio10tyś.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 122/CAXA

Rocznik / Przebieg: 2010/80tyś.

Średnie spalanie: 6.8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)