Silniki BMW Serii N - Silnik 1.6 R4 16V 115KM (N45B16)

Wyświetleń: 3625
Silnik 1.6 R4 16V 115KM (N45B16)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 1.6 16V o mocy 115KM z oznaczeniem N45 był produkowany w latach 2004-2007.Jednostka czterocylindrowa wolnossąca która zastąpiła odmianę N40,była sprzedawana tylko w kilku krajach ze względu na niski podatek od pojemności.Ta odmiana silnika jest oparta na rozwiązaniach z wersji N46 jednak posiada tylko Vanos bez Valvotronica jak to ma miejsce przy N46.Silnik charakteryzuje się dobra trwałością i niska awaryjnością osprzętu.Jednostka nie jest specjalnie polecana przez użytkowników ze względu na bardzo słabe osiągi co w przypadku marki BMW jest bardzo istotne.Jeżeli jednak ktoś poszukuje auta  do jazdy na niewielkich odcinkach lub w mieście to jest to przyzwoity silnik.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • przeciętna dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.3)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
4.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

BMW 116i e8703.01.2020
Opinia:Całkowicie zgadzam się z opisem silnika tego serwisu nic dodać nic ująć.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:Niska awaryjność
Wady:Słabe osiągi

Odmiana silnika: N45b16 115KM

Rocznik: 2005

Przebieg: 215000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km