Silniki BMW Serii N - Silnik 2.0 R4 16V 150KM (N46B20)

Wyświetleń: 5355
Silnik 2.0 R4 16V 150KM (N46B20)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 2.0 R4 16V o mocy 150KM z oznaczeniem N46 był produkowany w latach 2004-2015.Jednostka czterocylindrowa wolnossąca która zastąpiła odmianę N42 w której wprowadzono nowsze rozwiązania.Ta odmiana silnika wyposażona jest w Valvotronica jak również zmieniony został wał korbowy oraz kolektor dolotowy co przełożyło się na lepszą dynamikę oraz zdecydowanie wyższą kulturę pracy.Silnik charakteryzuje się niska awaryjnością jednak użytkownicy bardzo narzekają na kłopotliwą i wadliwą elektronikę.Jednostka jest bardzo popularna pośród użytkowników przez co na rynku jest dużo ofert aut z tym silnikiem.Przed zakupem warto sprawdzić stan oraz ze względu na duże przebiegi silnik może być bardzo wyeksploatowany co zazwyczaj kończy się dużym spalaniem oleju a w konsekwencji awarią jednostki.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części

-Wady

  • spalanie oleju
  • awarie układu elektrycznego
  • wadliwa elektronika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11
Dodaj opinię