Silniki BMW Serii N - Silnik 2.0 R4 16V 170KM (N43B20)

Wyświetleń: 579
Silnik 2.0 R4 16V 170KM (N43B20)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 2.0 o mocy 170KM i oznaczeniu N43B20 produkowany w latach 2007 -2011 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii 1 serii 3 oraz serii 5. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik o bardzo dobrej kulturze dobrej dynamice pracy oraz niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad a zwłaszcza odmiany z początkowych lat produkcji cierpiały na szereg poważnych awarii.Do najbardziej problematycznych trzeba zaliczyć układ mechanizmu rozrządu, awarii ulegają ślizgi łańcucha,problematyczny okazał się również uklad wtryskowy głownie chodzi o wtryskiwacze.Również użytkownicy muszą mieć na uwadze problemy z cewkami oraz drobną elektryką. Dodatkowo silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się to poniesiemy duże koszty. Podsumowując tę jednostkę, użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania i małą awaryjność. Zdecydowanie najbardziej polecane są auta z tym silnikiem po 2009 roku, gdzie producent poprawił problem z rozrządem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • Bardzo zaawansowana jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • niestety montaż LPG wiąże się z dużymi kosztami
  • często zużywają się cewki
  • sporadycznie awarii ulega łańcuch rozrządu
  • drogi serwis i części
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd- uwaga na pękające prowadnice łańcuchów skutkuje to remontem silnika !!! dotyczy to przede wszystkim jednostek z przed 2009.r

Średnia (głosów 2):
(5.7)
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

BMW e9009.10.2019
Opinia:Bmw 320i e90 rocznik 2007z tym silnikiem kupione z przebiegiem 103tys. km w niemieckim salonie. Urzytkuję go od 3 lat. Jedyne co wymieniłem to cewki ok. 200 zł za sztukę. Żadnych innych problemów nie miałem. Silnik nie jest polecany, ale 800 zł w 3 lata to niewiele. Poza tym mocy mu nie brakuje 170 koni w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy po autostradzie w mieście pali ok. 10-11 litrów co przy aucie takich gabarytów jest wynikiem bardzo dobrym. Oczywiście amatorzy podtlenku LPG muszą szukać innego auta ale moje pytanie brzmi po co kupować auto klasy premium jeśli nie stać cię na paliwo?
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: N43 170KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 115000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(2.0)

Odradzam!

320 i 200928.03.2019
Opinia:Mam 320i z 2009 z 170 konną 2 litrówką, dynamika całkiem niezła i napęd na tył, to idealne połączenie do auta na co dzień wystarczy. Spalanie przy spokojnej jeździe 9, ale średnio 11 litrów. Auto ma czystą przeszłość nie było bite, nic nikt nie majstrował w silniku itp. a psuje się na potęgę. Przez 2 lata koszty napraw przekroczyły wartość zakupu auta. Silnik drży jak diesel, słychać go i dopiero na wysokich obrotach jego dźwięk jest ok. Rozrząd wymieniałem, mimo wymiany wcześniej napinacza. Cewki i świece już 2 razy wymieniane, wtryski były czyszczone. Ale największa bolączka to elektronika, ciągłe błędy, czujniki. (czujnik spalin, czujnik pompy, ciśnienia...) Nagle gaśnie i jakbyś odłączył akumulator. Nagle nie działa rozrusznik, System start stop musiał być wyłączony bo według elektromechanika to on był przyczyną awarii elektroniki, wtrysków, cewek itp. ale po wyłączeniu błędy są i awarie co chwila. odradzam. Lepiej kup 3 litry lub nowszą 2 litrówkę z turbiną - nie są tak awaryjne.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: 170

Rocznik / Przebieg: 2009 / 220 tys

Średnie spalanie: 10 l/100km