Silniki BMW Serii N - Silnik 2.5 R6 24V 177KM (N52B25)

Wyświetleń: 2498
Silnik 2.5 R6 24V 177KM (N52B25)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 2.5i  N52 o mocy 177KM  zadebiutował w 2005 roku w BMW serii 3 E90 i  miał zastosowanie w wielu innych modelach klasy średniej oraz wyższej i SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu.W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników są chwalone za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.Niestety koszty serwisu nie należą do tanich oraz spalanie jest dosyć wysokie zwłaszcza w jeździe miejskiej.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wysoki poziom spalania
  • wysokie koszty serwisu
  • oceny części
  • problem z popychaczami hydraulicznymi do 2008r
  • awarie elektrycznej pompy cieczy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię