Silniki BMW Serii N - Silnik 4.0 V8 32V 306KM (N62B40)

Wyświetleń: 2165
Silnik 4.0 V8 32V 306KM (N62B40)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 4.0 V8 32V 306KM wszedł do produkcji w 2005 roku i był stosowany do 2010 r w modelu BMW Serii 5 E60 oraz serii 7 E65. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu w którym zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Trzeba nadmienić że jest to pierwszy silnik na świecie z kolektorem dolotowym o zmiennej długości.Konstrukcja odlana z aluminium blok oraz głowica, natomiast korbowody kute wykonane ze sproszkowanego metalu. Silnik charakteryzuje się świetnymi osiągami oraz wysoką kultura pracy jak przystało na jednostkę 8-cylindrową. Do minusów musimy zaliczyć wysokie koszty użytkowania takie jak serwis oraz spalanie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:8-cylindrowy

Ilość zaworów:32

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Castrol 0W30 / 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2
Dodaj opinię